Nybegynder i at fange hornfisk
Fra : Peter Pedersen

Dato : 06-05-02 21:13

Hej er der nogle der vil komme med nogle gode tips, tricks, som jeg kan
bruge.
på forhånd tak.

--
Med Venlig Hilsen

Peter Pedersen
http://www.peter-pedersen.dk

Fra : Ole Mose

Dato : 06-05-02 21:55

Her finder du en 10-15 gode tips.

http://www.fisketips.dk/Default.asp?Obj=spsm&funk=Soeg

Med venlig hilsen

Ole

www.fisketips.dk Dialog krydret med konkurrence.

Fra : Ole Mose

Dato : 06-05-02 22:02

Undskyld, du skulle have haft dette link.

http://www.fisketips.dk/Default.asp?Obj=spsm&funk=vis&spId=153

Med venlig hilsen

Ole Mose

Fra : Benny Fly

Dato : 07-05-02 00:24

Hornfisk kan fanges på flue,blink og flåd.

Jeg har ikke prøvet flue endnu, men et bud på flue kunne være en
rejeimitation.

Blink skal være slanke og gå højt i vandet. de spindes ind ret hurtigt, og
der gives modhug med det samme man mærker fisken. Hvis du monterer et stykke
line mellem blink og krog mister du færre fisk. Ideen er, at hornfisken
tager blinket på tværs, og krogen bedre kan få fat i noget blødt, når den
sidder længere fra blinket.

Bobleflåd er efter min mening det absolut bedste. Der er ingen
feljkrogninger og ingen flåede fiskemaver. Der skal være 1 til 1½ meter
line efter flåddet, og en eller to trekroge str. 14. Der fiskes med
sildestykker på 1x5 cm. Flåddet kan drive, men det giver dobbelt så mange
fisk at spinde det meget langsomt ind i små ryk. Fisken skal have god tid
til at spise maddingen inden der gives et lille modhug. Det eneste problem
er, at agnen ofte sluges helt, så bind nogle forfang hjemmefra.

mvh Benny Fly

Peter Pedersen <psp@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd6e266$0$18638$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : EV0L

Dato : 07-05-02 00:34

Yo Peter, lige nu spiser hornfisk næsten alt! Det er lige før jeg tror du
kan fange dem på gamle cigaret skoder
Jeg selv fanger dem nu på prop og krog med sildestykker. Samtidig står jeg
og trækker dem i land med et tobis blink. Find et sted hvor der er dybt og
samtidig tæt på land, eks. en mole, her finder du dem let i øjeblikket...

Om et stykke tid, når hornbasserne er færdige med at gyde, så er de efter
min egen erfaring ikke særlig lette at få til at bide på blink... Men sild
på prop og krog virker stadigvæk ganske udemærket helt hen til slutningen af
juni.

God fornøjelse med det.