Nokia Virus
Fra : Familien Krebs

Dato : 05-02-01 22:22

er der nogen som kender noget til en SMS besked som er en virus. når man
modtager den tænder den for alle logoer i displayet uden at spørge og man
kan ikke slukke for dem igen????????

Fra : §trexx

Dato : 05-02-01 22:47

Ja... Det er ikke en rigtig virus... Hvis den skal væk fra en telefon, tag
simkort ud. Sæt et andet sim kort i... Skrive pinkoden til det nye simkort
du har sat i... Sluk telefonen, og sæt det normale simkort i igen...
Det kan også gøres med et datakabel.. Men det andet er 100 gange lettere...
Skriv hvis i skal have mere hjælp

Hilsen [SiF[aGgReS[SiOn]]

Fra : Jakob V

Dato : 05-02-01 23:53

> [...]
> du har sat i... Sluk telefonen, og sæt det normale simkort i igen...
> Det kan også gøres med et datakabel.. Men det andet er 100 gange

Nu er det ikke fordi jeg har denne irriterende SMS. Men er der ikke visse
udbydere (taletid tror jeg), som låser tlf. til SIM kortet og ikke til
udbyder?

Men hvad er dealen der har været snak om med en 'blank' SMS?

Jeg er såmænd bare nysgerrig lissom...

Mvh. Jakob V

Fra : §trexx

Dato : 06-02-01 15:00

Hej Jakob V

Kan du ikke lige skære det ud i pap som du skriver... Kan ikke forstå hvad
du mener med det!

Hilsen [SiF[aGgReS[SiOn]]

Fra : Jakob V

Dato : 08-02-01 22:15

> Hej Jakob V
>
> Kan du ikke lige skære det ud i pap som du skriver... Kan ikke forstå
hvad
> du mener med det!

Jeg kan da prøve...

Er det altid muligt at lave tricket med at skifte simkort med en anden
bruger som har samme teleudbyder?

Der er nogle der har snakket om at de kunne fjerne den ved at sende en anden
SMS, en slags ryd SMS.

Håber det gjorde det lidt klarere.

Fra : Finn Møller

Dato : 06-02-01 13:27

- jeg har fået samme "virus", og har prøvet at udskifte simkortet osv. men
"virusen" ligger der stadig.
jeg har Telia som udbyder. Hvad kan man gøre i denne situation ??

-Finn

Fra : §trexx

Dato : 06-02-01 14:59

Og du har haft skiftet sim kort... Og haft simkortet helt inde til hvor der
står Telia på skærmen? Hvis du har det... Så skulle det også virke!