[RH7.2] configuration af netkort
Fra : Heine Laursen

Dato : 06-05-02 19:52

Hej NG

Så har jeg hevet den gamle pc ud af skabet, og smidt RedHat 7.2 på den. Men
mit gamle netkort blev ikke auto dekteret. Så hvordan sætter jeg et netkort
op i RedHat 7.2?

Netkortet er et gammelt isa At/lantic combo kort

Jeg brugte ifconfig til at finde ud af om kortet var sat op.
Heine Laursen

Fra : frank damgaard

Dato : 06-05-02 22:08

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote:

> [...]
> op i RedHat 7.2?

> Netkortet er et gammelt isa At/lantic combo kort
> Jeg brugte ifconfig til at finde ud af om kortet var sat op.

Er "eth0" i listen fra ifconfig ?

Ellers er det "linuxcong" du skal anvende for at opsætte netværk.
Er det ISA netkort skal måske IRQ og IO adr. angivees et sted
til modulet når det skal loades.

--
Frank Damgaard |

Fra : Heine Laursen

Dato : 06-05-02 22:44

frank damgaard wrote:

> Er "eth0" i listen fra ifconfig ?

Nej det er der nemlig ikke

> Ellers er det "linuxcong" du skal anvende for at opsætte netværk.
> Er det ISA netkort skal måske IRQ og IO adr. angivees et sted
> til modulet når det skal loades.

Den har jeg ikke f[et installeret, men har dog fundet den p[ RH cden.
Den ryger ind, n[r denne meddelse er postet. Jeg tror jeg har fundet et
config util til mit netkort (Har stj[let mit pci netkort fra min
arbejdts pc) p[ ftp://ftp.scyld.com/pub/diag/atlantic.c men jeg mangler
en der kan compile det, og maile det til gozar@myrealbox.com s[ vil jeg
blive meget glad.

Nu n[r vi er ved det med netkort, s[ har jeg fundet ud af at dhcpcd shal
bruge switchen -r for at f[ dhcp oplysninger fra tdc. I hvilken config
fil skal det ;ndres?

Det var vist alt for nu.

beklager det d[rlige tegns;t. KDE kan hvist ikke lide mig.

Tak for du l;ste.

Mvh
Heine Laursen

Fra : Heine Laursen

Dato : 06-05-02 23:04

Heine Laursen wrote:

> [...]
> config util til mit netkort (Har stj[let mit pci netkort fra min
> arbejdts pc) p[ ftp://ftp.scyld.com/pub/diag/atlantic.c men jeg mangler

Og her er siden om hvordan den skal compiles
http://www.scyld.com/diag/atlantic.html

Mvh
Heine Laursen