Telefon og fax
Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 05-02-01 18:20

Hej

Nogen som ved om det er muligt at koble sin mobiltelefon til en fax
maskine og så lade faxmaskinen modtage fax opkald?

--

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Laulund Nielsen

Fra : jan steen sørensen

Dato : 05-02-01 19:56

Ja, det kan du under visse omstændigheder (læs: kræver særligt fax-abon. -
fåes hos Sonofon og TELEDK)
Og det kræver samtidig en speciel GSM-fax, fabrikat ????, type: "PM80" eller
"PM70" den fåes med et "Phonecard" som selvstændig enhed, denne løsning
bliver brugt meget i transportbranchen, spørg evt. hos Mobil forhandler der
gør meget i Erhvervsløsninger. Temelig dyr løsning: ca. 7000 kr, men eneste
mulighed!

Du vil ikke få en almindelig fax til at virke over GSM-nettet - beklager.

Jan

<3A7EE0B1.831707B9@trinity-inet.dk>...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-02-01 00:00

> Nogen som ved om det er muligt at koble sin mobiltelefon til en fax
> maskine og så lade faxmaskinen modtage fax opkald?

Hvad med en gammel Nokia 9000
Der er det hele bygget sammen...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : jan steen sørensen

Dato : 06-02-01 07:05

jeps, du kan SE en fax på en Nokia 9000 (9110 communcator), men spørgsmålet
var jo om man kunne tilslutte en fax til SIN mobiltelefon, så går jeg ud fra
at det er en eksisterende mobil, og det sikkert ikke er en Nokia 9000, og at
Kenneth sikkert mener en "rigtig fax".

Der er andre muligheder: du kan i nogle teleselskaber (bla. Sonofon og
Telia) få et tillægsabon. der kan MODTAGE fax i en "fax-box" der virker
sammen med din mobile telefonsvarer, her er der så muligt at udskrive til
valgfri fax fra telefonsvareren - er selv flittig bruger af denne løsning.
Dog har du ikke mulighed for at sende fra denne "mobile fax".

Jan

Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 06-02-01 10:53

"jan steen sørensen" skriver:

> [...]
> at det er en eksisterende mobil, og det sikkert ikke er en Nokia 9000, og at

Korrekt!

> [...]
> valgfri fax fra telefonsvareren - er selv flittig bruger af denne løsning.
> Dog har du ikke mulighed for at sende fra denne "mobile fax".

Jeg takker, det lyder som noget jeg kan bruge......
--

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Laulund Nielsen

Fjern *NOSPAM* fra email!!