Nokia 8210 - skal, skal ikke ?
Fra : AND

Dato : 05-02-01 15:32

Hej alle!

Jeg har kraftigt overvejet at udskifte min Nokia 3310 med en 8210, da jeg
har behov for IRDa og oveni selvfølgelig syntes der er lækkert med en "let"
telefon. Jeg har fået et tilbud på en ny for 1700 kr. Men flere og flere
fortæller mig at der er mange problemer med 8210 ?? den skal ofte til rep.
pga. den ikke kan tåle fugt etc. ?? er der nogen der kan af/bekræfte disse
"rygter" ??? og er prisen OK ??

Fra : Thomas Bai Andersen

Dato : 05-02-01 16:10

Jeg har haft en 8210 i snart et ½ år, og den har jeg ikke haft nogle
problemer med. Jeg kan kun anbefale en Nokia 8210. Hvad mener du med at
den ikke kan tåle fugt? Hvis det fordi den er blevet tabt ned i en sø, så
er det sikkert rigtigt. Men hvis det er pga. regn så..., jeg har
ihvertfald ikke haft problemer med den i regn. Hvad angår en sauna så
virker den også ;)

Fra : Devast8or

Dato : 05-02-01 16:51

Jeg har haft min 8210 siden august og jeg fortryder på ingen måde at jeg
købte den. Jeg har ikke været ude for nogle problemer med den omkring fugt,
men nu går jeg heller ikke i bad med den så tit ;), til gengæld har jeg tabt
den et par gange både ude og inde og det sagde den da ikke noget til. Det
eneste problem jeg har med den er at malingen på coveret går _meget_let af,
jeg havde min i en måned og så var det ene hjørne helt sort istedet for
blåt, men det kan selvfølgelig være fordi jeg har mine nøgler i samme lomme.
Men helt ærligt regnede jeg med at coveret var farvet helt igennem til knap
3000,-

Med hensyn til prisen kan jeg kun sige kig på www.mobilpriser.dk i
øjeblikket står den til 1896,- med ehvervsabonnement og 2189,- med
almindeligt
HTH

Devast8or

--
------ MAKE MONEY JUST FOR BEING ONLINE ------
Click here if you're interested:

Fra : Karsten Vinding

Dato : 05-02-01 17:13

AND wrote:

> [...]
> telefon. Jeg har fået et tilbud på en ny for 1700 kr. Men flere og flere

Det lyder som en meget rimelig pris.

> fortæller mig at der er mange problemer med 8210 ?? den skal ofte til rep.
> pga. den ikke kan tåle fugt etc. ?? er der nogen der kan af/bekræfte disse
> "rygter" ??? og er prisen OK ??

Der var jo en yderst gennemført artikel om dette i det anerkendte danske
blad Ekstra Bladet (sarkasme) for en uges tid siden, og det har medført
nogle ret dumme bemærkninger omkring min 8210.

Så fortæller jeg at den har overlevet at blive tabt adskillige gange, og
har overlevet at få hældt en kop the ud over sig (jeg har vidner), som
den lå og flød tændt rundt i. Jeg slukkede den straks og lagde den til
tørring (i så adskilt tilstand som muligt uden at løsne skruer), og
siden har den virket upåklageligt. Jeg vil ikke kalde den for skrøbelig
eller ekstremt følsom over for fugt.

Jeg kan 100% anbefale den. Det er en god telefon.

--
Mvh, Karsten.

Tilmeld dig SETI@home (http://setiathome.ssl.berkeley.edu/).
Læs mere om projektet på deres hjemmeside eller på:
"http://www.vinding.adsl.dk/seti.htm"

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 05-02-01 18:02

"AND" <anduus@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
rep.
> pga. den ikke kan tåle fugt etc. ?? er der nogen der kan af/bekræfte

Jeg har haft store problemer med min, den har været til reperation flere
gange hver gang prøver de at lave noget på den, men problemet vender
altid tilbage efter 2-3 uger.

En makker har ikke set sin telefon de sidste 4 måneder da den er til
reperation konstant.

Men vi må åbenbart være meget uheldige

Mvh

Dennis Thode Nielsen
thode@thode.dk
ICQme 3621139

Fra : Mads Stetter

Dato : 05-02-01 19:17

Dennis Thode Nielsen skrev i meddelelsen
<95mmai$1mn3$1@news.cybercity.dk>...
>Jeg har haft store problemer med min, den har været til reperation flere
>gange hver gang prøver de at lave noget på den, men problemet vender
>altid tilbage efter 2-3 uger.

Fortæl fotæl... Hva har der været galt med den?

Med Venlig Hilsen
Mads Stetter (8210 ejer siden august og ingen problemer....endnu)
ICQ: 27710266
http://home.worldonline.dk/~mstetter/

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 06-02-01 16:15

> Fortæl fotæl... Hva har der været galt med den?

Display går ud periodisk, det er især hvis jeg har gået med den i
lommen. Lyset funker godt nok men de sorte tal, bogstaver, streger etc
forsvinder. Når jeg får den tilbage står der altid "fejl på komponet,
det er nu udskiftet" 14 dage efter er den gal igen.

Min makkers telefon fejler noget helt andet. Selv om han får fuld
sendestyrke, så snart den ringer forsvinder alt styrken og der bliver
umulig at gennemføre samtalen - det samme sker hvis han prøver at ringe
op.

værkstederne kan åbenbart ikke finde ud af at lave det ordentlig (de
bliver lavt på forskellige værksteder)

Mvh

Dennis Thode Nielsen
thode@thode.dk
ICQme 3621139

Fra : Karsten Vinding

Dato : 06-02-01 16:44

Dennis Thode Nielsen wrote:

> værkstederne kan åbenbart ikke finde ud af at lave det ordentlig (de
> bliver lavt på forskellige værksteder)

Hvis jeg var værksteder og en kunde havde så gentagne problemer med et
stykke mekanik, så ville jeg tilbyde kunden en helt ny telefon i bytte,
og se om ikke kunden var mere heldig med den.

Som sagt jeg har også en 8210, som ikke just bliver behandlet blidt, og
den kører upåklageligt.

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 06-02-01 16:54

> Som sagt jeg har også en 8210, som ikke just bliver behandlet blidt,
og
> den kører upåklageligt.

Jeg vælger også at tro på at vi har været uheldig, nokias andre
produkter plejer at være gode

Mvh

Dennis Thode Nielsen

Fra : Devast8or

Dato : 06-02-01 20:35

Det burde man også gøre, men det er for dyrt. spørgsmålet er bare om det
virkelig kan betale sig i sidste ende, da der en god chance for at man
holder på kunderne....

Devast8or

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 09-02-01 18:43

In article <95p4fb$k9g$1@news.cybercity.dk>, Dennis Thode Nielsen wrote:

> [...]
>forsvinder. Når jeg får den tilbage står der altid "fejl på komponet,
>det er nu udskiftet" 14 dage efter er den gal igen.

Der sidder en lille pude bag displayet der bliver flad, hvis din bliver
ved med at lave det nummer skulle man tro at du sad på den.

--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Dorthe Damgaard

Dato : 05-02-01 18:38

Jeg kan kun anbefale nokia 8210. Jeg har ingen problemer haft med fugt. Jeg
kører psot og kommer derfor ud i alt slags vejr og den ligger altid i min
venstre brystlomme uden nogen form for problemer

/Jesper

Fra : Booggyman

Dato : 05-02-01 20:53

> Jeg har kraftigt overvejet at udskifte min Nokia 3310 med en 8210, da jeg
> har behov for IRDa

Hvorfor har du brug for IrDa????

Hvis det er til data/internet/email så er den kun istand til at kommunikere
med 9600Bps og det koster penge og tid, hvis du derimod køber en 6210 så
taler vi om 43000Bps hvis du har et dataabb. (sonofon = +120,- i kvatallet)
og den har desuden WAP hvis du kan bruge det til noget.

Jeg har en 8850 og så en nyindkøbt 6210, og jeg tror faktisk at 6210 bliver
min foretrukne telefon, lyden er en del bedre, den er lidt større, men
stadig fuldt ud acceptabel til skjortelommen.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 05-02-01 21:50

On Mon, 5 Feb 2001 20:53:21 +0100, "Booggyman"
<booggyman_b12@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor har du brug for IrDa????

Kommer lige i tanker om noget: Jeg vil ha' min Palm Vx på nettet, og
er på udkig efter en Nokia med IrDA. Men mit spørgsmål er, om jeg skal
have nogen form for ekstra dataabonnement hvis jeg bare skal tømme
mail?

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-02-01 22:28

Hej Hans,

> [...]
> er på udkig efter en Nokia med IrDA. Men mit spørgsmål er, om jeg skal
> have nogen form for ekstra dataabonnement hvis jeg bare skal tømme

Nix... Det virker 100% med et almindeligt abonnement og en 8210 koblet op
til World Online... Og så henter du lige PalmScape - så kan du oxo surfe

** Lars

Fra : AND

Dato : 06-02-01 13:52

???? Virker da KUN med data abbonnement !???!!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-02-01 16:50

> ???? Virker da KUN med data abbonnement !???!!

Vi har en 8210 som vi bruger med flere forskellige alm. abbonementer til at
hente/sende email via alm. opkald til WOL (38321300).
Dataabb. er *kun* hvis man vil 1/ have højere hastighed (og har en dertil
indrettet tlf) eller 2/have muligheden for at kunne blive kaldt op (fra
f.eks. sin virksomhed)

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Booggyman

Dato : 06-02-01 22:02

> [...]
> Dataabb. er *kun* hvis man vil 1/ have højere hastighed (og har en dertil
> indrettet tlf) eller 2/have muligheden for at kunne blive kaldt op (fra

Korrekt!!

Fra : Fischer

Dato : 06-02-01 08:48

> [...]
> med 9600Bps og det koster penge og tid, hvis du derimod køber en 6210 så
> taler vi om 43000Bps hvis du har et dataabb. (sonofon = +120,- i

Det kommer jo i høj grad an på behovet.

Personligt bruger jeg en bærbar PC til lejlighedsvis at checke min E-mail.
Her er 9600 bps ganske fint.
Et dataabbonement ville bare være en ekstra tele-udgift for mig.

(F)

Fra : Booggyman

Dato : 06-02-01 22:04

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> kommunikere
> kvatallet)
>
> Det kommer jo i høj grad an på behovet.

Korrekt
men sådan er det jo med alting.

Fra : N/A

Dato : 06-02-01 21:32

Fra : Ole Baun

Dato : 06-02-01 21:32

"Hozoi" <hozoi@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke for at afskrække dig, for jeg har ikke fortrudt købet af 8210'eren,
men
> den har da efter min mening et par skavanker...
>
> Selve coveret, især batt.dækslet begynder meget hurtigt at knirke (jeg har
> også set det hos flere andre), og lyset i tasterne er meget dårligt. Er du
> lidt perfektionistisk anlagt ligesom mig, vil det nok komme til at
irritere
> dig lidt, men som sagt er der jo så mange andre gode ting ved telefonen...
>
> Prisen på 1700 kr må da siges at være ret ok - hvor er det henne, hvis man
> [...]

Man skal da vist også være temmelig perfektionistisk anlagt hvis man vælger
telefon efter hvor meget, eller hvor højt coveret til en mobiltelefon
knirker.
Eller måske er jeg blot heldig at jeg har en tlf. der ikke knirker. Jeg har
i hvert fald heller ikke "set" det

Ole Baun
Nokia 3210

Fra : Fischer

Dato : 07-02-01 08:11

> [...]
> knirker.
> Eller måske er jeg blot heldig at jeg har en tlf. der ikke knirker. Jeg

Nej, det er ikke normalt at en mobiltelefon knirker.
Men lige netop med Nokia 8210 har de eksemplarer jeg har haft i hånden lydt
som en gammel udbrændt gyngestol!

(F)

Fra : N/A

Dato : 22-02-01 19:47

Fra : BSV

Dato : 22-02-01 19:47

Jeg ville nu ikke købe en sådan, jeg har haft en i 3 mdr. og så holdt den op
med at virke.
Jeg indleverede den til rep. og fik at vide at den var skrot på grund af
fugt.
Jeg har aldrig haft den i nærheden af vand kun gået med den i lommen, det må
man ikke, fordi selv når man sveder lidt kan den blive ødelægt. d.v.s. en
lommetelefon man ikke kan have i lommen, det er da den bedste jeg har hørt
længe.

BSV

Fra : Karsten Vinding

Dato : 22-02-01 23:19

BSV wrote:

> [...]
> med at virke.
> Jeg indleverede den til rep. og fik at vide at den var skrot på grund af

Tja, jeg mener de har stukket dig en sludder for en sladder.

> [...]
> lommetelefon man ikke kan have i lommen, det er da den bedste jeg har hørt

Jeg går med min i lommen hele tiden (når jeg har den med mig), og det
har den fint holdt til. Desuden har jeg, i et øjebliks uopmærksomhed,
engang hældt en stor kop the udover mit sofabord, og telefonen der lå på
det. 8210'eren nærmest sejlede rundt i the. Jeg slukkede 8210'eren,
skilte den ad og lod den tørre. Siden da har den virket upåklageligt i
snart 5 måneder.

Selvfølgelig, hvis man løber konditure, og sveder meget med telefonen i
en lomme, bare lidt tæt på huden, så tror jeg da gerne den kan få så
meget fugt at den dør, men det tror jeg de fleste telefoner vil gøre,
hvis fugten når ind til elektronikken.

Elektronik kan ikke tåle fugt, og det er ikke noget specielt for Nokia
8210. Men de små dimensioner gør nok at fugt har nemmere ved at nå ind
til kritiske dele. Det må man nok desværre leve med, på så små
apparater.

Men som sagt, jeg slæber rundt med min 8210 i bukselommer, skjortelommer
m.m., og den er ikke død af fugt endnu, selvom jeg også somme tider
sveder lidt (meget). Regnvejr overlever den også at man snakker i den i.