[RH7.2] Netkort
Fra : Jens Søndergaard

Dato : 06-05-02 12:30

Jeg vil igang med at lave en mindre postserver med Red Hat 7.2 på en
"gammel" 486 maskine - i den forbindelse er jeg på kig efter et ISA
Ethernet kort og er bl.a. faldet over et utroligt billigt restkort et
sted. Kortet er et "Trust Ethernet ISA Card COMBI". Jeg kan ikke
finde det på den liste jeg har over Red Hat kompertibel hardware (=
Red Hat Linux i virksomheden, Forlaget Globe).

Nogen der kan hjælpe? Er kortet kompatibel og en anden ting, hvordan
er kortets kvalitet? Jeg synes at huske at der var problemer omkring
Trust produkter for nogle år tilbage...

Pft. Jens Søndergaard

Fra : frank damgaard

Dato : 06-05-02 14:00

Jens Søndergaard <js@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> finde det på den liste jeg har over Red Hat kompertibel hardware (=
> Red Hat Linux i virksomheden, Forlaget Globe).

Det er vist blot en "ne" klon, med BNC og RJ45 ?
Der skal til "ne" driveren angives IRQ og IO adresse,
så bedst er det hvis der medfølger DOS setup program
til at slå "plug'n'pray" helt fra, og manuelt angive IRQ og IO på
kortet. (som så anvendes i linux ved indtasning passende steder)

--
Frank Damgaard |