Transport- &/eller kørestol ?
Fra : Jan Frøslev

Dato : 06-05-02 12:09

Hej gruppe

Min kone og jeg overvejer at købe campingvogn, men...
Indgangen til en sådan, er kun ca. 50cm bred, og kørestolen er desværre 60
cm.

Mit spørgsmål er så, skulle der være en herfra som ved noget om hvor man
evt.
kan få en transportstol noget ligende dem som nogle flyselskaber bruger: De
er utroligt smalle og består stort set kun af et par hjul et smalt sædde og
et smalt ryglæn!
Har prøvet næsten alle de gængse steder: Hjælpemiddelcentraler,
Hjælpemiddelinstituttet. m.m... Men ingen har endnu kunnet hjælpe, og vi kan
da ikke være de eneste der har været ude for dette problem!

MVH
Jan Frøslev

Fra : Kim Christensen

Dato : 06-05-02 12:45

"Jan Frøslev" wrote:

> [...]
> er utroligt smalle og består stort set kun af et par hjul et smalt sædde og

Man kan ihvertfald få et sæt små hjul som monteres under en alm kørestol. Man
fjerner så de store hjul og pludseligt er stolen kun ligsåbred som stellet. Jeg
ved ihvertfald med min egen stol at den så ville kunne gå igenem en 60cm dør...

/Kim

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 06-05-02 22:37

"Jan Frøslev" <guffer_eu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min kone og jeg overvejer at købe campingvogn, men...
> Indgangen til en sådan, er kun ca. 50cm bred, og kørestolen er

Der findes en campingvogn, som har en bred dør bagi. Det er en 'Knaus'
Sport&Fun. Prøv at se på www.knaus.dk

Vi har haft problemet i en lånt campingvogn. Ulla satte sig på gulvet,
og skubbede sig rundt på rumpen. Ikke særligt godt, og slet ikke godt
for min ryg, når hun skulle op i sengen.
Så nu camperer vi i Ducatoen for eftertiden, der er iøvrigt heller ingen
jydekrog på.

> [...]
bruger: De
> er utroligt smalle og består stort set kun af et par hjul et smalt

Har du prøvet at spørge flyselskabet, hvor de har den fra

> [...]
vi kan
> da ikke være de eneste der har været ude for dette problem!

Nej, I er ikke de eneste, men vi har heller ikke set modellen, du
beskriver. Vi regner med, at tage på Rehab messen i næste uge, så kan vi
da kigge efter der.

--
Ulla & Karl Ejnar
karl.ejnarNO@SPAMemail.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-05-02 07:43

Jan Frøslev wrote:
> [...]
> kan få en transportstol noget ligende dem som nogle flyselskaber
> bruger: De er utroligt smalle og består stort set kun af et par hjul

Hmmm.... selvom i finder en stol der kan komme igennem døren, er
campingvognen så ikke alligevel umulig at manøvrere rundt i med en
kørestol ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Jan Frøslev

Dato : 07-05-02 10:24

Det lykkedes mig at finde et firma som hedder Ferno Norden A/S
som forhandler udstyr til feks. ambulancer, flyselskaber m.m.
Og de havde endda flere forskellige modeller, helt ned til kun ca. 40cm
i bredden.

Addr. er:
Ferno Norden A/S
Stensmosevej 22
2620 Albertslund
Tlf. 43624316
www.fernonorden.dk

MVH
Jan Frøslev

Fra : john

Dato : 18-05-02 13:18

Hej Jan

Jeg har selv en campingvogn (min anden), hvor jeg kommer rundt
med min "normale" stol, jeg har lavet døren om.

Hvis du intresseret i at vide mere, så bare kontakt mig

MVH

John