Knækket hår
Fra : Cecilia Vinkel

Dato : 06-05-02 11:58

Jeg havde det smukkeste hår indtil i går. Mit lange lange sunde mørke
hår med krøller ville jeg forsøge at glatte. Derfor havde jeg købt et
produkt i en afro shop der skulle kunne permanente håret glat. Men, ak
og ve, det kan godt være at mine krøller forsvant - MEN det er fordi mot
hår er ÆTSET op og knækket og er sådan helt gummi agtigt i sin
konsistens. Jeg kan godt se, at jeg jo nok er nødt til at klippe det -
men det vil altså ikke være rart at blive drengeklippet, når man har
brugt ca. 12 år påat få langt hår - og elskede det meget højt! Desuden,
kan det lade sig gøre at sagsøge firmaet der står bag dette skrækkelige
produkt ?

Jeg er virkelig nede.

Bedste hilsner,

Cecilia.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-05-02 13:51

"Cecilia Vinkel" <bellacill@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg havde det smukkeste hår indtil i går. Mit lange lange sunde mørke
> hår med krøller ville jeg forsøge at glatte.

min første tanke.... er krøllerne ( de oprindelige) dine egne eller er de
permanentede??

Derfor havde jeg købt et
> produkt i en afro shop der skulle kunne permanente håret glat.

av av av.... ALDRIG gøre sådan noget selv.... ALTID gå til en proff og få
det ordnet....

Men, ak
> og ve, det kan godt være at mine krøller forsvant - MEN det er fordi mot
> hår er ÆTSET op og knækket og er sådan helt gummi agtigt i sin
> konsistens.

ergo det er totalt smadret.... hvis det, som du beskriver, er helt
gummiagtig så hvis du hiver i et enkelt strå at det så giver efter som en
elastik... så er det færdig.... helt og aldeles....

> Jeg kan godt se, at jeg jo nok er nødt til at klippe det -

det er du utvivlsomt....... og pleje det... GRUNDIGT!!!

> men det vil altså ikke være rart at blive drengeklippet, når man har
> brugt ca. 12 år påat få langt hår - og elskede det meget højt!

det er aldrig skægt at få ødelagt håret.. uanset hvordan det sker....

Desuden,
> kan det lade sig gøre at sagsøge firmaet der står bag dette skrækkelige
> produkt ?

næppe.... du har selv valgt at putte det i håret... jeg formoder desuden at
når det er købt i afroshop så er det beregnet på afrohår som er væsentligt
stærkere i strukturen end skandinavisk hår...... der er en grund til at der
er forskellige typer permanent...... et almindeligt brunt skandinavisk sundt
hår har sjældent brug for mere end medium styrke... hvor et afrohår ( eller
sydlandsk sort) kræver den stærke af de stærke.....
so kids.... dont EVER do this at home.....

> Jeg er virkelig nede.

kan jeg godt forstå...
mit råd til dig er at du drøner ned i den nærmeste frisør der forhandler
joico... køber shampoo og kur og alt du ellers kan hitte på i deres
allermest plejende serie "K-Pak"....... så læser du anvisningen og bruger
det _hele_ hver eller mindst hveranden dag, i en periode på en måned.....
hvis håret vitterligt er totalt smadret og på det nærmeste smeltet sammen,
så gå ned og få det klippet op til omkring skulderlængde og få lidt etager
i..... men brug for guds skyld produkterne her.... de kan nemlig være med
til at redde noget af dit hår.... men dine spidser de _skal_ nok af ( siger
jeg helt uden at have set det)
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Cecilia Vinkel

Dato : 07-05-02 09:44

Hej Sabina,

Jeg var hos min frisør i går - og vi var simplethen nød til at klippe
det meste af! Som hun sagde " Cille, hvis du ikke havde været min
førstekunde, så havde jeg klart klippet dig skaldet!". Men, vi har
klaret det, og jeg har en etageklippet, næsten skulderlang frisøre.
Ingen tvivl om at det er sødt og friskt - og selvfølgelig anderledes.
Har du nogle gode råd til hvordan man sætter et sådant hår? Mine krøller
- ja, de er der desværre stadig i det "sunde" hår, og det vil blot
ødelægge mit hår at forsøge at glatte håret...Jeg har købt diverse
produkter i Joico's K-pack og har ligenu en kur i håret fra SEBASTIAN
som skal skylles ud omlidt...
Til alle der læser dette; Som Sabina siger NEVER DO THIS AT HOME! Jeg er
blot ked af at mandne i afroshoppen ikke advarede mig inden... Hvis bare
jeg havde vist at der også fandtes et decideret produkt til skandinavisk
hår...
Til en anden gang, hvis der skulle blive sådan en, HVOR i
københavnsområdet kan det så lade sig gøre professionelt at få trukket
sine krøller ud? Jeg har nemlig ikke kunne finde nogle frisører
herhjemme, der har ville udføre den slags...(men jeg har altid undret
mig over hvorfor de så gør det i USA og England...og hvordan
hollywoodstjernernes krøllede hår permanent kan blive helt glat? De har
vel ikke en frisør der bruger 2-3 timer på at tørre det glat hver
dag???)

Tak for de gode råd,

Cecilia.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-05-02 16:43

> [...]
> Ingen tvivl om at det er sødt og friskt - og selvfølgelig anderledes.
> Har du nogle gode råd til hvordan man sætter et sådant hår?

uhhh jeg har masser af ideer.. men det er bare svært at formidle dem over
dette forum.... så vil jeg hellere have dig i hænderne*G*

> [...]
> ødelægge mit hår at forsøge at glatte håret...Jeg har købt diverse
> produkter i Joico's K-pack og har ligenu en kur i håret fra SEBASTIAN

lige nu er dit hår bompet... hvis du den næste månedstid bruger K-pak kuren
hver anden dag... shampooen hver dag ( og nu ved jeg ikke hvad ellers du har
købt) så skulle det være rimelig til at have med at gøre om en måned og du
kan trappe ned til kur to gange om ugen ( men fortsæt med shampooen)

> [...]
> blot ked af at mandne i afroshoppen ikke advarede mig inden... Hvis bare
> jeg havde vist at der også fandtes et decideret produkt til skandinavisk

problemet er at folk tror det er et sprcial produkt til at glatte håret med
man skal bruge..... det er det ikke... det er rent faktisk bare almindelig
permanentvæske....
den eneste forskel er at man i stedet for at rulle håret op på spoler så får
man en til at stå og frisere det glat mens det virker... hvis det er et
geleprodukt man anvender kan man lægge håret med gelepermanent glat ned på
noget madpapir og lægge et stykke oven på....

> [...]
> sine krøller ud? Jeg har nemlig ikke kunne finde nogle frisører
> herhjemme, der har ville udføre den slags...

forskellen herhjemme er at danske frisører VED at hvis vi glatter et
naturkrøllet hår så holder det ikke ret længe... og det er de færreste
frisører der tøt tage ansvaret for det af samme grund... for hvis kunden
kommer og klager ser det jo ikke for smart ud....
hvis du vil prøve på et senere tidspunkt så prøv at kontakt frisørskolen (
den tekniske skole) der kan du få det gjort proffesionelt, billigt og de
siger næsten med gananti ikke nej hvis du er klar over risikoen for at det
ikke holder......

(men jeg har altid undret
> mig over hvorfor de så gør det i USA og England...

der er langt flere afro typer i de to lande end der er i dk..... derfor er
det også mere "normalt" at glatte håret der.... før i tiden blev det gjort
med skoldhede kamme... nu bliver der brugt kemikalier OG varme.... og de
afroamerikanere der render rundt med konsekvent glat hår.. du kan være 100%
sikker på at de ikke vasker deres hår hver dag.... mange af dem tager sågar
til frisøren en gang om ugen for at få ordnet håret... og så bliver det ikke
vasket derimellem.....

og hvordan
> hollywoodstjernernes krøllede hår permanent kan blive helt glat? De har
> vel ikke en frisør der bruger 2-3 timer på at tørre det glat hver
> dag???)

jeg tror du undervuderer de dersens stjerner... og rent faktisk kan det godt
lade sig gøre at tørre sit eget hår glat uden de store problemer....
say the word and i'll teach you how

> Tak for de gode råd,

your welcome... altid dejligt at kunne hjælpe