god forklaring søges
Fra : Torben

Dato : 06-05-02 11:15

Hej NG

Har en Orange ADSL-forbindelse med Tecom AR 1000 Router, og har for nyligt
sat en ekstra pc på via en hub (en Wisecom 5-ports lille sag). Routeren er i
standard opsætningen fra Orange, og er sat i uplink - alt burde være som det
skulle....
Jeg kører på pc1 med WinME og på pc2 med Win98(2).

Mit problem er følgende:
- pc2 kan ikke komme på nettet med Explorer før EFTER jeg har spillet
Counter-Strike på nettet. CS har altså ingen problemer med at få hul.

Jeg ved ikke ret meget om opsætning af netværk, men kan det være fordi
Explorer/CS bruger forskellige porte? (men hvorfor virker det så i Explorer
efter exit fra CS?)

Iøvrigt kan jeg ikke forstå hvorfor pc1's netkort viser aktivitet når der
ikke burde være nogen programmer aktive på nettet - det virker som om pc2
prøver at kontakte pc1, men hvorfor?

på forhånd tak for hjælpen
Torben

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 06-05-02 12:49

Prøv lige at opdatere din inet explorer - Version 5.0 påstår altid at der
ingen forbindelse er første gang..

Fra : Torben

Dato : 06-05-02 14:17

jeg har Explorer 5.5 på den, så det er ikke det

Torben