Access vs. SQL
Fra : daxi jumbo

Dato : 06-05-02 10:30

Jeg skal opprette en spørring i Access og skal plotte denne inn i
SQL-viewet.

Problemet er at jeg ikke får lov til å bruke ordene

INTERSECT, EXCEPT / MINUS

Hva er Access alternativene til disse ordene?

Mvh.

Chris.

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 06-05-02 12:00

On Mon, 06 May 2002 09:29:37 GMT, "daxi jumbo" <daxi@jumbo.no> wrote:

> [...]
>
>Problemet er at jeg ikke får lov til å bruke ordene
>
>INTERSECT, EXCEPT / MINUS
>
>Hva er Access alternativene til disse ordene?

INNER og OUTER JOIN kombineret med SQL

M$ har af ukendte grunde valgt ikke at implementere ovenstaaende i
Jet-sql. Tilsvarende har de valgt ikke at implementere COALESCE eller
FULL OUTER JOIN - to andre ting der ikke burde tage meget mere end en
eftermiddag

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks