Hvad er der galt med min AGP port/GFX kort~
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 06-05-02 09:28

Da jeg den anden dag lige skulle sætte audio ledningen fra mit cdrom drev på
bundkortet havde jeg mit grafikkort ude et kort sekund. Det hele blev samlet
igen, men da jeg satte strøm til psu'en lød der er lille *puuuf* ...
herefter var der ik' noget billede ved bootup!

Jeg bestilte et Radeon 7500 kort som jeg ik' var ret glad for, derfor blev
det returneret og jeg fik istedet et Matrox G400 magen til det der sad der
før! Da jeg får det sat i her i dag, viser det sig at heller ikke det virker
.... altså 2 stk matrox G400 kort der ik' virker og et Radeon 7500 kort der
gør! Altså der må være noget galt med AGP porten ... men hvordan lokalisere
jeg fejlen og hvad kan den eventuelt være !?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-02 10:39

"Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk> skrev i en meddelelse

[snip]
>Altså der må være noget galt med AGP porten ... men hvordan lokalisere
> jeg fejlen og hvad kan den eventuelt være !?

Først: Virker din G400 kort i en _anden_ maskine eller er de døde?
Nogle systemer _kan_ hærge G400-korts egen BIOS - men den kan dog gendannes.

/Chr, Aarhus

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 06-05-02 11:11

Jeg har ikke mulighed for at teste det første kort i en anden maskine !

Mvh

Peter Farsinsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-02 12:28

> Jeg har ikke mulighed for at teste det første kort i en anden maskine !

OK - men kan du teste det andet G400 i en anden maskine?
Hvis Radeon-kortet fungerede tyder det jo ikke på, at din AGP-port er
defekt.

/Chr

Fra : Seth

Dato : 06-05-02 18:09

> [...]

> gør! Altså der må være noget galt med AGP porten ... men hvordan
lokalisere
> jeg fejlen og hvad kan den eventuelt være !?

Prøv at nulstille din cmos på dit bundkort...har virket for mig før.

Mvh

Seth