PHP og PNG problem
Fra : Flummer

Dato : 06-05-02 01:05

Hej alle,

Jeg har et problem med PHP og libpng efter jeg har opgraderet mine rpms.
Problemet sker når jeg forsøger at benytte image creating i php. Det giver
denne fejl.

libpng warning: Application was compiled with png.h from libpng-1.2.1
libpng warning: Application is running with png.c from libpng-1.0.12
gd-png: fatal libpng error: Incompatible libpng version in application and
library
Segmentation fault

Jeg har følgende pakker installeret:

PHP
php-4.1.2-7

PNG
libpng10-1.0.12-3
libpng-devel-1.2.1-2
libpng-1.2.1-2

GD
gd-1.8.4-7

Jeg ved at PHP benytter modulet libpng.so.2 som er en del af libpng10 pakken
som understøtter gamle image binaries.
Der er en ny version ude af denne, men den indeholder ikke libpng.so.2. Der
er ingen nyere versioner af PHP.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

// Flemming

Fra : Flummer

Dato : 06-05-02 01:11

> Håber der er nogen der kan hjælpe.

Nevermind, det virker nu ! Byggede rpm'en til php selv fra source rpm'en.
Det løste problemet.

// Flemming