Udskriv \ i printf
Fra : Kristian Stobbe

Dato : 06-05-02 00:18

Hej,

Hvordan udskriver man \ i en printf ? Jeg har forsøgt at escape den med
en ekstra \, men det hjælper ikke. Altså:

printf(\n' c:\\>');

Men dette genererer stadigvæk fejl.

-Kristian

Fra : Klaus Petersen

Dato : 06-05-02 03:14

printf('\n c:\\>');

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-02 06:04

Klaus Petersen skrev:

>printf('\n c:\\>');

Det skal være

    printf("\n c:\\>";

I C kan man i øvrigt med fordel benytte / som skilletegn.

--
Bertel

Fra : Byrial Jensen

Dato : 06-05-02 17:26

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:
> Det skal være
>
>     printf("\n c:\\>";

Ja, bortset fra at der mangler en slut-parentes mellem det sidste
anførselstegn og semikolonet.

> I C kan man i øvrigt med fordel benytte / som skilletegn.

Huh? Hvis du med skilletegn mener det første tegn i undvigesekvenser
som "\n" og "\\", er det forkert: Der kan man kun bruge "/".

Og hvis du mener tegnet til at adskille leddene i et filnavn, har
det intet med C at gøre, men afhænger udelukkende af hvad det
underliggende styresystem accepterer.

Fra : Byrial Jensen

Dato : 06-05-02 17:31

Byrial Jensen <bjensen@nospam.dk> skrev:
> Huh? Hvis du med skilletegn mener det første tegn i undvigesekvenser
> som "\n" og "\\", er det forkert: Der kan man kun bruge "/".

Ups. Jeg mener selvfølgelig: Der kan man kun bruge \.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 06-05-02 18:40

Byrial Jensen wrote:

> Huh? Hvis du med skilletegn mener det første tegn i undvigesekvenser
> som "\n" og "\\", er det forkert: Der kan man kun bruge "/".

Jeg gætter på

printf("\n c:/");

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-02 18:59

Byrial Jensen skrev:

>Huh? Hvis du med skilletegn mener det første tegn i undvigesekvenser
>som "\n" og "\\", er det forkert: Der kan man kun bruge "/".

Ja (har set din rettelse til \);

>Og hvis du mener tegnet til at adskille leddene i et filnavn, har
>det intet med C at gøre, men afhænger udelukkende af hvad det
>underliggende styresystem accepterer.

Hm. Det underliggende system hos mig accepterer kun \, men
programmer kompileret med Borlands BCC 5.5 virker fint med /
(lige testet). Jeg har ikke GCC til Windows klar lige nu, men jeg
er ret sikker på at den klarer det på samme måde. Og andet ville
da også være sært, for så kunne koden jo ikke være portabel.

--
Bertel