kan ikke se nogle hjemmesider?
Fra : Rolf Hansen

Dato : 05-05-02 21:52

Davs.

Jeg har to computere, der kører XP. Det er så meningen, at de skal dele en
adsl-forbindelse via en hub. Jeg opsatte netværket som anbefalet i XP, og
det kører sådan set helt fint med fil- og printerdeling osv.

Problemet er så, at hvor jeg kan gå ind på alle hjemmesider på den computer
som rent faktisk har forbindelsen, er den anden lidt begrænset. Der ser ikke
ud til at være noget særligt kriterie for begrænsningen, den vil simpelthen
bare ikke.

Et eksempel er www.icq.com. Den ene computer vil godt, og den anden "hænger"
bare ved "opening page..". Pinger jeg så icq.com's server for jeg intet
tilbage.

På den "handicappede" computer kan også kun logge halvt på IRC. Jeg når lige
at få noget af velkomsthilsenen, og så holder den inde.

Så vidt jeg kan se er alt sikkerheds-dims slået væk på begge computere.
Teledk's såkaldte sikkerhed også.

Er der nogen der kan nikke genkende til problemet, eller ved nogen hvorfor
det opfører sig sådan?

--
Mvh. Rolf Hansen

Fra : Per Krabbe

Dato : 05-05-02 22:34

> [...]
ikke
> ud til at være noget særligt kriterie for begrænsningen, den vil

Er det Netexpress eller Bredbånd ??

Hvis det er BB:
Har du fast ip er svaret enkel at det kan ikke lade sig gøre da det kun er
den ene der kan få tildelt en ip.

2 dynamiske ip'er, check i lan-forbindelse hvilken ip der står...