Stubberup Fakse Kalkbrud
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-05-02 21:14

Hej !

Er der nogle, der ligger med et eller flere billeder derfra ?

Meget gerne af det gamle damplokomotiv med små tipvogne, der kørte kalk fra
kalkbruddet til kalkovnen og videre til havnen i Fakse Ladeplads.

Evt. også meget gerne af den gamle Stubberup Station (den er nu revet ned og
erstattet af Fakse Syd Trinbræt).....

Min morfar boede i mange år på stationen, men desværre har jeg ikke et
billede af den ;-(

På forhånd tak

/Jan

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-05-02 01:42

"Jan Vestergaard" skrev:
> Er der nogle, der ligger med et eller flere billeder derfra ?
På følgende link er der en del gamle postkort fra fakse,
kalkbruddet, m.m.
http://www.fixfaxe.dk/postkort.html
(det tager lidt tid at hente dem)
Stubberup er nævnt, men jeg kan ikke se nogen stationsbygning.

Herluf Holdt, DK-3140

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-05-02 14:49

"Herluf Holdt, 3140" skrev i en meddelelse:

> [...]
> http://www.fixfaxe.dk/postkort.html
> (det tager lidt tid at hente dem)
> Stubberup er nævnt, men jeg kan ikke se nogen stationsbygning.

Jo tak - den har jeg selv fundet via Google - der er kalkovnen og andet - men ikke lige stationen (lå få hundrede meter fra
kalkovnen)......

Jeg fandt også en modeljernbane-side, der havde billeder af den gamle drejeskive og stationsskiltet fra Stubberup station - men
selve stationen er heller ikke med der ;-(

Men tak for forslaget !

/Jan

Fra : Leif Thor Olsen

Dato : 06-05-02 17:59

Hej Jan.

> [...]

JV> ned og erstattet af Fakse Syd Trinbræt).....

JV> Min morfar boede i mange år på stationen, men desværre har jeg ikke et

Det er da et oplagt sp¢rgsmål for lokalhistorisk arkiv i Fakse eller Fakse
Kalkbrud eller Syd¢stsjællandske jernbaneselskab eller hvad det nu hedder.

Stubberup er lige sydligt nok for mig, men et par sogne nordpå har jeg
mange
navne, send mig en mail hvis du kommer op i det område.

--
Mvh. Leif - leif@nightcall.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-05-02 21:32

Jo tak - det er da ikke noget dumt forslag !

Det er nok ikke nogen dårlig ide at prøve de nævnte steder - det vil jeg gør !

Jeg er født og opvokset i Haslev - men er for et par år siden emigreret til Hillerød

Min farfar kom fra Holstebroegnen til Haslev i starten af 1900-tallet.....
Min farnor kommer fra Nielstrup ved Haslev.....

Min mormor kommer fra Fakse/Stubberup egnen og hendes far var ranger-kusk med kalbruddet.....
Min morfar kom fra Bråby ved Haslev og de boede som nævnt i mange år på Stubberup Station....

Men tak for tippet !

Jan