kunstner spørger
Fra : steffen martin .dk

Dato : 05-05-02 20:48

Hej'sa!

Jeg er godt i gang med at diskuterer variation af kunst mellem venner og
bekendte. Jeg er af den overbevisning at selvom man ikke maler 30 'ens'
malerier kan man stadig godt udstille. Er der en slags naturlov der påstår
at kunst skal være 'ens' fra én bestemt kunstner? Jeg udvikler mig konstant,
får masser af god og dårlig kritik, og lærer en hel del undervejs.

Så, ser en udstilling 'forkert' ud hvis kunstneren maler meget forskelligt?

mvh
steffen martin

Fra : HALLUM

Dato : 05-05-02 21:21

"steffen martin .dk" <mail@steffenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får masser af god og dårlig kritik, og lærer en hel del undervejs.
>
> Så, ser en udstilling 'forkert' ud hvis kunstneren maler meget

Nej - en udstilling ser ikke "forkert ud" hvis motiverne er meget
forskellige - men en udstilling kan jo tit have et tema - et tema som
både kan være farve, motiv, idé osv. - men også måske en bestemt
"oplevelse" som kunstneren gerne vil have beskueren skal opleve -
men det er jo op til kunstneren, hvad han vil "vise" os....

mvh. Hallum

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 07-05-02 16:22

Tænk mere på det som en rød tråd. En udstilling er typisk et udtryk for en
kunstners fordybelse i et givent emne. At kunstværker har et sammenligneligt
udtryk er ikke nødvendigvis ensbetydende med at de er ens.
mvh
Niels
Niels H. S. Nielsen
http://www.forloren.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-05-02 20:37

"steffen martin .dk" wrote:

> [...]
> får masser af god og dårlig kritik, og lærer en hel del undervejs.
>
> Så, ser en udstilling 'forkert' ud hvis kunstneren maler meget forskelligt?

Ja, ellers skal kan bruge flere navne, en til hver stil.

Det skal helst være sådan, at kender af kunstnernen på afstand kan
se hvem der har malet det pågældende malerri,
ellers kan kunstneren ikke blive anderkendt.

Fra : steffen martin .dk

Dato : 17-05-02 07:19

"Peter Ole Kvint" <haabet@mail.danbbs.dk> wrote in message

> Ja, ellers skal kan bruge flere navne, en til hver stil.
>
> Det skal helst være sådan, at kender af kunstnernen på afstand kan
> se hvem der har malet det pågældende malerri,
> ellers kan kunstneren ikke blive anderkendt.

Er det ikke en meget firkantet måde at se det på?

Fra : HALLUM

Dato : 17-05-02 07:26

> Er det ikke en meget firkantet måde at se det på?

Hvad er da din egen holdning til dit eget spørgsmål så ?

Du spurgte jo oprindelig selv om en udstilling ser "forkert"
ud hvis maleren maler meget forskelligt.......

mvh. Hallum

Fra : steffen martin .dk

Dato : 17-05-02 18:46

"HALLUM" <ph@hallums.dk> wrote in message

> Hvad er da din egen holdning til dit eget spørgsmål så ?
>
> Du spurgte jo oprindelig selv om en udstilling ser "forkert"
> ud hvis maleren maler meget forskelligt.......
>
> mvh. Hallum

Nu kan min egen holdning ikke være AT det er forkert, da jeg maler
ufatteligt alsidigt og konstant udvikler mig. Det er så mit syn at en
udvikling er mere vitig end det monotome.

mvh
steffen