Trådløs langsom mus
Fra : Sven

Dato : 05-05-02 20:29

Kan man virkelig ikke tweake, indstille, lokke eller true en trådløs mus til
at "refreshes" med mere end 50Hz?
Jeg anskaffede mig Logitech's det sorte trådløse tastatur, og der følger en
Cordless Optical Mouseman med. Sikke noget l... Selv min gamle serielle mus
i min Pentium 120Mhz med 8Mb ram kunne tweakes til 50Hz. Kan disse haleløse
mus virkelig ikke mere?

Jeg har desværre solgt min ellers udmærkede Intellipoint Explorer (med
hale), da jeg regnede med, at nye mus alle kunne mere i WinXP. Well, det kan
den måske også, og det så bare er mig er ikke ved hvordan man stiller det?

Hjælp, pleazze!

Sven

Fra : Madsen

Dato : 05-05-02 21:04

Sven skrev:

> Kan man virkelig ikke tweake, indstille, lokke eller true en
> trådløs mus til at "refreshes" med mere end 50Hz?

Nej, du kommer ikke over 50Hz uanset hvilken trådløs mus du så end
køber. Ikke så vidt jeg ved i hvert tilfælde. Hvis du vil have en bedre
opdateringshastighed må du købe en mus med hale og helst til USB. PS/2-
porten har jo i forvejen ikke den helt vilde opdateringshastighed med-
mindre du tweaker den.

Madsen.

Fra : Anders Lund

Dato : 05-05-02 21:08

Sven <sven_no@stofanet.vip.dk> wrote:
> [...]
> gamle serielle mus i min Pentium 120Mhz med 8Mb ram kunne tweakes til
> 50Hz. Kan disse haleløse mus virkelig ikke mere?

Jeg har ingen erfaring/viden om dette .. men jeg kunne forestille mig at en
trådløs mus sender signalerne tilbage med en bestemt hastighed. Dette gør så
at du ikke kan tweake den til mere.

Ved ikke om dette er sandt - men kunne meget let forstille mig det.

Fra : Sven

Dato : 05-05-02 22:00

Ok, tak for svarene Anders Lund og Madsen. Jeg må så krybe til korset, og
købe en ny Intellipoint Explorer med hale. 3D-gamere, som jeg selv, er jo
noget handicappet af en så langsom mus.

Men tastaturet er godt

Sven

Fra : Madsen

Dato : 05-05-02 22:13

Sven skrev:

> 3D-gamere, som jeg selv, er jo noget handicappet af en så langsom
> mus.

Jeg har lidt det samme problem da jeg arbejder meget med grafiske
programmer og det er musen altså ikke ret god til. Den er bedst til at
ramme forholdsvis store ikoner på skrivebordet med og ikke ret meget
andet.
Det hjalp dog lidt da jeg fik købt et hvidt skriveunderlag til den, men
det er stadigvæk ikke godt nok til præcisionsarbejde og 3D-gaming er jo
i den grad også præcisionsarbejde. Jeg har overvejet at købe Logitechs
Dual-optical som er med hale. Den skulle efter sigende være ret præcis.

> Men tastaturet er godt

Rigtig godt endda. :)

Madsen.