AGP drivers?
Fra : P.Sørensen

Dato : 05-05-02 16:17

Jeg har fået at vide, at man bør opdatere driver til sin agp port.
1) Hvordan ser man, hvilke driver man har i forvejen?
2) Hvordan finder man ud af, om opdatering er aktuel?
3) Hvor finder man en ny driver - og hvordan installeres denne??
hilsen Preben S.

--
Windows XP home DA, 1400 mhz AMD, 512 mb ram, 70 GB HD.

Fra : Madsen

Dato : 05-05-02 17:12

P.Sørensen skrev:

> Jeg har fået at vide, at man bør opdatere driver til sin agp port.

Følger ofte med til styresystemet. I hvert tilfælde for WinXP's
vedkommende.

> 1) Hvordan ser man, hvilke driver man har i forvejen?

Inde i Enhedshåndtering står det ofte.

> 2) Hvordan finder man ud af, om opdatering er aktuel?

Svært at sige. Hvis du ikke har problemer med pc'en så har du dem
sikkert installeret.

> 3) Hvor finder man en ny driver - og hvordan installeres denne??

Kommer an på hvilket bundkort du sidder med. Hvis det er et bundkort
med Via-chipsæt f.eks. så skal du have fat i Via4in1, men det følger
som sagt med til WinXP. En af de 4 Via-drivere er til AGP-porten,
eller rettere 'Via Tech CPU to AGP Controller', som det hedder her i
Enhedshåndtering.

Madsen.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-05-02 21:41

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> wrote in message
> Jeg har fået at vide, at man bør opdatere driver til sin agp port.

Tja, det er altid god kotume at holde sine drivere opdaterede, men hvis alt
virker, er der ingen grund til at gøre det. Der frigives ofte beta drivere,
som oftest ikke gør andet end at skabe problemer. Dem bør man holde sig fra,
hvis man ikke er sikker på, hvad man gør.

> 1) Hvordan ser man, hvilke driver man har i forvejen?

Kontrol Panel -> System -> Systemenheder -> ???

> 2) Hvordan finder man ud af, om opdatering er aktuel?

Søg på nettet.

> 3) Hvor finder man en ny driver - og hvordan installeres denne??

Søg på nettet. Der følger ofte en setup.exe med i pakken, som man blot
dobbelt-klikker på. Hvis der ikke følger en .exe med, skal du ind og finde
AGP porten (som regel i Systemenheder) og vælge "opdater driver".