ZoneAlarm Pro -> ServU FTP
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-05-02 13:49

Hej,

Jeg har et problem der driller mig.

Jeg er ved at undersøge om ZoneAlarm Pro er noget for mig. Jeg har en
maskine på netværket som har en FTP kørende. Jeg skal sige at uden
firewallwall virker alt fint. Altså ikke problemer med NAT o.l.

Jeg anvender ServU FTP. Jeg har ladet ZoneAlarm acceptere at
programmet fungerer som server:

http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/zone/1.gif

Og giver tilladelse til at den anveder de requestede porte..

http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/zone/2.gif

- Men jeg kan ikke få hul igennem til FTP. Zonealarm blokerer det
hele.

Er der noget jeg overser. Jeg synes ikke jeg kan give mere lov, uden
at jeg ligeså godt kan fjerne ZoneAlarm

Jeg har prøvet at give tilladelse til den enkelte IP som prøver at
connecte og så virker det fint. Men da nogle af de steder hvor jeg
har brug for at kunne connecte til min FTP har dynamiske IP'ere, er
det ikke en holdbar løsning.

Nogle ideer?

--
Palle Hans Jensen

Fra : Anders Lund

Dato : 05-05-02 14:06

Palle Hans Jensen <diesel@pokerface.dk> wrote:
> [...]
> maskine på netværket som har en FTP kørende. Jeg skal sige at uden
> firewallwall virker alt fint. Altså ikke problemer med NAT o.l.

[cut]

> [...]
> connecte og så virker det fint. Men da nogle af de steder hvor jeg
> har brug for at kunne connecte til min FTP har dynamiske IP'ere, er

Hvis Windows XP's egen firewall er aktiv, så kan dette godt skabe problemer!

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-05-02 14:06

Anders Lund, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.sikkerhed:

> Hvis Windows XP's egen firewall er aktiv, så kan dette godt
> skabe problemer!

Nope... ER fjernet. (Er da det første man gør når man installerer XP

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 05-05-02 14:51

Palle Hans Jensen wrote:

> Nogle ideer?

Har du prøvet med at lade klienten anvende passiv ftp?

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 05-05-02 15:19

Jens Axel Søgaard, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.sikkerhed:

> Har du prøvet med at lade klienten anvende passiv ftp?

Yes. Ingen nytte.

I skal ikke ulejlige Jer mere. Jeg har fjernet Zonealarm fra
maskinen. Jeg blev sgu lige i tvivl om om jeg har nogen nytte af den.
Jeg har to maskiner efter router og hub. Jeg natter alt til min
arbrjdsmaskine. Kun port 21 forwardes til den pågældende maskine, så
et portscan på min IP vil vel altid bare ramme min arbejds PC. Ja
undtagen port 21 velsagtens.

Fra : Heine Laursen

Dato : 06-05-02 07:44

Palle Hans Jensen <diesel@pokerface.dk> wrote in

> Jens Axel Søgaard, for lige at citere noget af det du skrev i
> dk.edb.sikkerhed:

> Yes. Ingen nytte.

Mærkeligt. Jeg bruger godt nok bulletproff ftp server, sammen med zonealarm
pro. Men der er ingen problemer, så længe der arbejtes i passiv mode

Heine Laursen

Fra : lu_do

Dato : 07-05-02 14:05

"Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> [...]
zonealarm
> pro. Men der er ingen problemer, så længe der arbejtes i passiv mode

Jeg har haft samme problem med Serv-u men ikke med Bulletproof.
Jeg dykkede aldrig ned i hvad det egentlige problem var for mig.
Det virkede med Bulletproof og det var ganske billigt - så end of story !

\Ludo