Fra en form til en ny side?
Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 05-05-02 14:03

Hej NG
Lige et spørgsmål mere.
Jeg kan ikke få værdierne fra et form ind på en anden side

<FORM METHOD=POST ACTION="data.php">

<INPUT TYPE="text" NAME="mobil">

</FORM>

Her skulle så værdierne fra formet med navnet mobil, lige i en variabel med
navnet $mobil som jeg så kan bruge på siden data.php, men det gør den ikke.
Hvad gør jeg galt? Skal jeg kalde variablen med en speicel kommando?

Mvh Kenneth

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-05-02 14:15

> [...]
> navnet $mobil som jeg så kan bruge på siden data.php, men det gør den ikke.
> Hvad gør jeg galt? Skal jeg kalde variablen med en speicel kommando?

Prøv

<?php
echo $_POST["mobil"];
?>

mvh
Johan

Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 05-05-02 21:35

> Prøv
>
> <?php
> echo $_POST["mobil"];
> ?>
>
> mvh
> Johan

Lige hvad jeg manglede! Tusind tak

Mvh Kenneth

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-05-02 22:14

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> hvorfor skulle $mobil ikke virke? Det plejer jeg da at bruge

register_globals er som standard slået fra fra og med PHP 4.2.0, og så
vil $mobil ikke virke. I stedet kan du bruge de nye superglobale
arrays der blev introduceret med PHP 4.1.0.

--
Jacob - www.bunk.cc
Yeah, but you're taking the universe out of context.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-05-02 08:42

> register_globals er som standard slået fra fra og med PHP 4.2.0, og så
> vil $mobil ikke virke. I stedet kan du bruge de nye superglobale
> arrays der blev introduceret med PHP 4.1.0.

Ja, det er faktisk en god ting. Men var bare ikke lige obs på det... så
sommerferien skal bruges til at skrive applikationerne om til PHP 4.2 de
steder hvor jeg har sjusket lidt ;)

Men ialt i alt ser jeg positivt på det fra PHP teamet... en klar
sikkerhedsforbedring :)

mvh
Johan

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-05-02 21:57

On Sun, 05 May 2002 15:14:57 +0200
Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

> [...]
> echo $_POST["mobil"];
> ?>

hvorfor skulle $mobil ikke virke? Det plejer jeg da at bruge

Kim Schulz - Freelance Development | It is impossible for an
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | optimist to be pleasantly
www.linuxia.dk - hverdagens små hacks | surprised.