MS Windows
briani 27239
IDE fejl i opstart
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 05-05-02 12:46

Jeg får en fejl ved opstart... lige når jeg booter, hvor alle mine drev
bliver listet (ikke den firkantede boks)

Fejlen siger: Secondary IDE no 80 conducter cable connected

Mit drev, som jeg næsten lige har sat i, virker godt nok... jeg kan gemme og
læse på det, og der ser ikke ud til at være fejl i brugen, men jeg er bare
ikke glad for den slags "fejl".

Håber der er en som kan hjælpe

Jon

Fra : Brian Strate

Dato : 05-05-02 13:28

Det er ikke en fejl. Du får bare at vide at du ikke har et 80 leder kabel
sat på og det bør du have hvis du vil køre ata100 eller mere.

MVH
Brian

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-05-02 13:29

Jon Klose Larsen wrote:
> [...]
> gemme og læse på det, og der ser ikke ud til at være fejl i brugen,
> men jeg er bare ikke glad for den slags "fejl".

Det er nu ikke en "fejl" der betyder at der er noget galt. Det er bare
BIOS'en som gør opmærksom på at der ikke sidder et IDE kabel med 80
ledere på den sekundære IDE port.

Jeg vil tro at dit bundkortets IDE controller er en ATA 66, 100 eller
133. For at kunne få enhederne man sætter på kabelet, til at bruge disse
standarter, skal man have et IDE kabel med 80 ledere (halvdelen virker
som skærm) ellers er man begrænset til ATA33 og nedefter.

--
Lars

Ret nogle af OE's fejl
http://jump.to/oe-quotefix/

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 05-05-02 13:41

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> standarter, skal man have et IDE kabel med 80 ledere (halvdelen virker
> som skærm) ellers er man begrænset til ATA33 og nedefter.

Jeg takker mange gange for jeres svar !

Som info kan jeg fortælle at mit bundkort er med ATA133, så nu vil jeg finde
et 80 leder kabel og sætte i.

Endnu engnag, mange tak

Jon