Min Computer henger .
Fra : karsten

Dato : 05-05-02 13:05

Hej
Jeg har et lidt svært problem
Min computer kommer jævnligt op med et blå skærm i Windows xp
det sker mest efter computeren har været tændt i ca. 5 minutter men
kun når der arbejdes med computeren.
hvis man genstarter computeren lige efter man har tændt for den
er sandsynligheden for at den kommer med blå skærm mindre.
på det blå skærm står der en linje som heder:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Og der står også at jeg skal gå ind i min bios og
deaktivere f.eks. : cachining eller afskykning
men det kan jeg ikke finde nogen steder i min bios..
min computer indeholder følgende enheder:
Asus a7v266-e bundkort.
Amd xp+ 1600 processer
Asus geforce2 pro agp-v7700
512 Ram
5,1 lydkort fra creative
jeg har alle de nyeste driver inde
men min bios er den som var i da jeg købt det.
Håber der nogen som har en ide om hvad det kan være
på forhånd tak Karsten.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 05-05-02 13:14

"karsten" <bdc4882@vip.cybercity.dk> skrev i

> [...]
> på det blå skærm står der en linje som heder:
> DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

> Håber der nogen som har en ide om hvad det kan være

Jeg har præcis samme konfiguration. Jeg havde de samme problemer med
pludselige bluescreens, fejlende opstarter og DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
meddelelser indtil jeg fik taget mig sammen til at kigge lidt ind i maskinen.
Det viste sig at mit netværkskort kun sad halvt i - sjovt nok virkede det
upåklageligt, men efter at have skubbet det helt på plads, har jeg ikke haft
nogle mystiske bluescreens eller DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.-meddelelser.

mvh
Peter

Fra : Deaster

Dato : 05-05-02 14:05

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> [...]
haft
> nogle mystiske bluescreens eller
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.-meddelelser.

Man kan også få fejlen hvis man har noget software som XP ikke bryder sig
om, b.la Easy Cd Cdreator eller noget nyt hardware som konflikter.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : ScooterHead

Dato : 06-05-02 09:24

Når fejlen først kommer efter 5 min. tyder det lidt på at der muligvis er
fejl på dit ram - hvis du har to, hiv evt. den ene klods ud - byt rundt -
eller lån en anden.

/SH

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 06-05-02 16:00

"ScooterHead" <batteries@ping.dk> skrev
> Når fejlen først kommer efter 5 min. tyder det lidt på at der muligvis er
> fejl på dit ram - hvis du har to, hiv evt. den ene klods ud - byt rundt -
> eller lån en anden.

Det kan hurtigt afgøres med:
http://www.teresaudio.com/memtest86/

Men umiddelbart kan det være meget andet end en ram fejlen. At fejlen først
opstår når systemet er varmet godt op, er kendetegnende for en lang række
typiske elektronikfejl.

mvh
Peter

Fra : Morten Nielsen

Dato : 06-05-02 22:53

> Men umiddelbart kan det være meget andet end en ram fejlen. At fejlen
først
> opstår når systemet er varmet godt op, er kendetegnende for en lang række
> typiske elektronikfejl.

Jeg har pudsigt nok det præcis modsatte problem. Hvis jeg ikke resetter
maskinen efter ca. 10 sekunder med strøm (lige inden den loader Windows), så
vil maskinen med 100% sikkerhed sætte sig fast forskellige steder under
opstarten. Resetter jeg maskinen mens bios stadig skriver alt muligt, så
starter den op med 100% sikkerhed. Pænt irriterende skal det lige siges.

/Morten