Alt-Gr duer ikke i X (Woody)
Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-02 12:22

Hej ng

Jeg har installeret Woody og er ovenud tilfreds, men jeg har lige et lille
problem med Alt-Gr som ikke fungerer i X. Eller dvs. den virker bare som
Alt. I consolen er der ingen problemer.
Er der nogen der lige kan give mig et hint?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 05-05-02 13:03

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> [...]
> Alt. I consolen er der ingen problemer.
> Er der nogen der lige kan give mig et hint?

Ja, prøv at kigge i keyboard sektionen i din /etc/X11/XF86Config-4

--
mvh.
Lasse Munck Rasmussen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 05-05-02 14:33

> Ja, prøv at kigge i keyboard sektionen i din /etc/X11/XF86Config-4

Sæt

Option "RightAlt" "ModeShift"

ind.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-02 17:00

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:

> Sæt Option "RightAlt" "ModeShift" ind.

Tak for hjælpen! Det var nu ikke helt nok, men lidt læsning i Danish
Howto'en fik det til at fungere Ved nærmere eftertanke skulle jeg nok
have startet der, men jeg fandt den først da jeg søgte på RightAlt og
ModeShift på google, så deeet :-/
Well, skidtet duer og jeg er glad
--
mvh Jes Vestervang