Skattegade Svendborg
Fra : bente vinding jensen

Dato : 05-05-02 10:46

Under arbejdet til Fætters slægtsbog til hans 50 års fødselsdag, undre jeg
mig lidt.
Hvad får en fannik til at flytte til Svendborg i 1909 ?
Der er flere der tager derover, han var arbejdsmand inden han rejste.
Så er der en der har FT for 1911 for Svendborg, og vil slå op på Skrattegade
6 Svendborg
Arbejdsmand Søren Jensen Sørensen og hustru Marie Kerstine Lund, om der
skulle stå noget specielt om hvad han lavede, ja, jeg ville være glad for at
få at vide hvad der står om dem alle, og særlig hvor mange af alle deres
børn der er med derover.
Så vil jeg være taknemlig.
Med venlig hilsen

Bente Vinding Jensen
Nykøbing Sj.
fra Fanø

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 05-05-02 17:01

"bente vinding jensen" <rokken@hundeuld.dk> wrote in message
> [...]
at
> få at vide hvad der står om dem alle, og særlig hvor mange af alle deres

Den er næsten for nem:
Ikke fordi, jeg har det du søger efter,
men tror du ikke, at der kan være en sammenhæng
mellem, at der er søfartsskole både på Fanø og i
Svendborg?
(Så vidt jeg husker?).

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Bent Fleron

Dato : 05-05-02 17:34

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cd55701$0$97290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Ikke fordi, jeg har det du søger efter,
> men tror du ikke, at der kan være en sammenhæng
> mellem, at der er søfartsskole både på Fanø og i

Der er ganske rigtig en søfartsskole i Svendborg som er blevet kaldt
'Klosteret' p.g.a. dens tilhørsforhold til 'Indre Mission', men mig
bekendt er der ingen søfartsskole på Fanø. Der er en
navigationsskole - ikke at forveksle.
Uden at være helt sikker vil jeg snarere skyde på at der eventuelt
kunne være en sammenhæng mellem bygningerne af færgelejerne
Fanø/Esbjerg og Svendborg/Tåsinge (nu nedlagt).

--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
At være engel er typisk kvindearbejde. (Anna 9 år)

Fra : bente vinding jensen

Dato : 05-05-02 18:32

Søfartskole , nå, det er som sagt navigationsskole på Fanø, og han er
arbejds mand både da han forlader vestkysten og da hans søn Arne bliver dødt
i 1910 i Svendborg.

Den med færgeleje, den vil jeg lige prøve at finde ud af, der var jo både
færgelejet Svendborg - Vindeby, og var det ikke fra Siø - Rudkøbing vi
sejlede engang i fortiden (i begyndelsen af 1950 - 60).
Jeg husker når vi kom af færgen i Vindeby, så fik speederen en ordenlig
omgang, for der var ikke plads til alle der havde været med færgen, så det
var om at komme først, det var inden der kom så meget færdselspoliti.
Hilsen Bente Vinding Jensen
Nykøbing Sj.
fra Fanø
..