Skjern Å?
Fra : Flemming Langerskov ~

Dato : 05-05-02 08:10

Hej NG

Da jeg i weekenden skal på familiebesøg tæt på Skjern Å, ville det jo være
synd og skam, hvis jeg ikke fik fisket åen tynd (det er der så delte
meninger om).
Jeg har aldrig været ved Skjern Å og søger derfor bland Jer information om
åen og, hvor er de bedste stræk, hvilke fluer, blink, spinnere osv. fanger
bedst?

Evt. et par links hvor jeg kan læse lidt selv.

På forhånd tak

Flemming Madsen

Fra : Henrik Lodahl

Dato : 05-05-02 09:15

Se bl.a. disse links:

http://www.skj-lf.dk/

http://www.herning-sportsfiskerforening.dk/

bl.a. under "meppsen" er der indlæg omkring hvordan man bedst mulig fisker i
Skjern å

mvh
henrik

Flemming Langerskov Madsen skriver:

Fra : KeldV

Dato : 06-05-02 09:33

"Flemming Langerskov Madsen" <langerskov@12move.dk> wrote in message news:<Bl5B8.12423$HZ2.895181@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> bedst?
>
> Evt. et par links hvor jeg kan læse lidt selv.

Istedet for yderligere et link, vil jeg foreslå dig at gå en tur på
biblioteket og låne Michale Bech-Hansens bog: "Størrelse er ikke alt",
hvori han har et stort afsnit om Skjern Å, især historier fra perioden
før "kanaliseringen".
Han skriver en del om bl.a. fluemønstre som f.eks. hedefluen (æ
hieflow) og om forskellige fiskemetoder. Og fiskene - tjaeh de bider
stadig på tilsvarende grejer.

Men - men - men ikke de store fangster på denne tid af året, hvis
altså lige det er laks og havørred du tænker på. Der skal du nok vente
til omkring begyndelsen af juni måned og så sæsonen ud, hvor der
plejer at komme lidt (op)gang i de fiskearter igen.

Lige nu kan der fanges lidt regnbueørreder omkring A11-hovedvejsbroen
mellem Skjern og Tarm. Jeg så igår d. 05. maj, en fisker lande 2 stk.
samt miste yderligere en indenfor ½ time (18:00-18:30)... De var ikke
så store (40 - 45cm), men et par stykker af slagsen, så har man da til
aftensmaden.

vi ses måske derude - knæk og bræk...

Keld Vinther.