mini pc til stuen
Fra : tom nielsen

Dato : 04-05-02 23:12

Hejsa,

Jeg pusler lidt med tanken om at samle en pc der kan stå i stuen, og altså
ikke se så pc agtig ud.

Eneste kabinet jeg har fundet som ikke fylder det store, og ikke ligner en
box (ligner mere en winframe), er Suntek Easy PC Silver Flex MicroTower ATX

Det er til microatx, og har få slots, men det burde være nok til mig behov
(web)

Er der nogen der kender kabinettet, og kvaliteten ?

Hvad med micro atx boards, er der nogen specielle der er værd at nævne frem
for andre ?
Integreret lyd/video er ikke et krav, men det er heller ikke et problem.

Eneste krav er at den skal være næsten lydløs.
Som harddisk bliver det nok en barracuda IV, eller også dropper jeg HD, og
bruger et netkort med bootprompt.

Hvilken cpu kræver mindst køling (måske undgå blæser) - er en Celereon 700
det kraftigste man kan snuppe, eller kan en 1GHz også kører uden blæser, og
kun med køleribber ?

pft
- Tom

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-05-02 10:37

tom nielsen wrote:
> Hvilken cpu kræver mindst køling (måske undgå blæser) - er en
> Celereon 700 det kraftigste man kan snuppe, eller kan en 1GHz også
> kører uden blæser, og kun med køleribber ?

VIA Cyrix processorer kan køre uden blæser (kun køleprofil).
http://www.via.com.tw/en/viac3/C3_silent.jsp

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : tom nielsen

Dato : 05-05-02 11:27

ok, ved du hvor man kan købe cyrix cpu'er ?
de er ikke på edbpriser.dk

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-05-02 11:46
Fra : tom nielsen

Dato : 05-05-02 13:03

mums - lige hvad jeg har brug for, men stadig ingen forhandlere :(
og ingen danske hits på google...

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 05-05-02 16:27

"tom nielsen" <toms@sport.dk> skrev i en meddelelse news:3cd51f64$0$11937$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> mums - lige hvad jeg har brug for, men stadig ingen forhandlere :(
> og ingen danske hits på google...

Måske er der noget her du kan bruge:
http://www.easypcline.dk/

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : tom nielsen

Dato : 05-05-02 18:28

ja de er godt nok "fede".
størrelse og opsætning er jo nærmest perfekt - eneste problem er prisen
10.000,- for en langsom pc - men ok, der er ikke nogen der er ligeså små og
frække :-/

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-05-02 19:06

EET Denmark A/S
Topstykket 24
DK- 3460 Birkersd
Tel: 45-45-82-19-19
Fax-45-45-82-16-15
EMail:customerdk@eet.dk
http://www.eet.dk

Har fået dem på lager sidste torsdag, men de sælger kun til store
forhandlere og ikke private
Vejl. pris til private på en 800Mhz er 1225,- +moms "kilde EET Denmark A/S"

Fra : Seth

Dato : 05-05-02 12:22

> ok, ved du hvor man kan købe cyrix cpu'er ?
> de er ikke på edbpriser.dk

Shuttle Barebone systemer og Via cpu's fra 700 mhz og op kan købes hos
SquareTech i Århus (Vestergade)
www.squaretech.dk

mvh

Seth