/ Forside / Teknologi / Udvikling / ASP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ASP
#NavnPoint
smorch 9259
Harlekin 1866
molokyle 1040
Steffanst.. 758
gandalf 657
smilly 564
gibson 560
cumano 530
MouseKeep.. 480
10  Random 410
Kurv : cookies / database
Fra : Matthiessen


Dato : 04-05-02 19:59

Hvad er bedst til et kurv-system :

En cookie ?
En database, hvor varerne registreres med session-id'en ( mit nuværrende
system ) ?

Nogen der har erfarringer ?


/Anders
www.dioder.dk





 
 
Jakob Andersen (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 04-05-02 20:19

"Matthiessen" <matthiessen@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3cd42f73$0$97324$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er bedst til et kurv-system :

Den nok mest brugte måde er at gemme dataene i en Session f.eks. i et
dictonary objekt eller et array, se f.eks.: <URL:
http://www.asp101.com/samples/viewasp.asp?file=shopping%2Easp>

--
Jakob Andersen



Jesper Nielsen (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 04-05-02 20:23

> En cookie ?
> En database, hvor varerne registreres med session-id'en ( mit nuværrende
> system ) ?

Jeg ville foretrække at gemme dataene i en database, så du også
efterfølgende kan køre statistik for at se de mest populære varer. På denne
måde kan du også tilbyde dine besøgende at vente med at købe varerne, men at
gemme deres kurv til et senere tidspunkt.

--
Mvh. Jesper



Jakob Andersen (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 04-05-02 22:39

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote in message
news:%yWA8.12361$HZ2.873108@news000.worldonline.dk...
> Jeg ville foretrække at gemme dataene i en database, så du også
> efterfølgende kan køre statistik for at se de mest populære varer.

Det er jo ikke noget argument, man vil jo alligevel overføre dataene fra
indkøbskurven til database når du "hiver ordren i land" dvs. ordren bliver
lavet.

> På denne
> måde kan du også tilbyde dine besøgende at vente med at købe varerne, men
at
> gemme deres kurv til et senere tidspunkt.

Det er til gengæld et argument

--
Jakob Andersen



Jesper Nielsen (05-05-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 05-05-02 15:21

> > Jeg ville foretrække at gemme dataene i en database, så du også
> > efterfølgende kan køre statistik for at se de mest populære varer.
>
> Det er jo ikke noget argument, man vil jo alligevel overføre dataene fra
> indkøbskurven til database når du "hiver ordren i land" dvs. ordren bliver
> lavet.

Jow, det er det da.
Det kan godt give et preg om, hvilke varer man skal have mange på lager af.

Hvis der nu er 100 brugere, som lægger en HP switch i kurven, men som ikke
gennemfører ordren, fordi de opdager, at varen ikke er på lager, så ville
det måske være en god idé at købe nogle flere hjem af dem for ikke at miste
flere ordrer i fremtiden.

Ved at lægge disse oplysninger i databasen også, kan man lave mange brugbare
statistikker - også selvom varerne ikke bliver bestilt, eller hvis brugeren
ikke gemmer sin kurv til et senere tidspunkt.

--
Mvh. Jesper



Jakob Andersen (05-05-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 05-05-02 18:39

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote in message
newsbB8.2336$274.120739@news010.worldonline.dk...
> Jow, det er det da.
> Det kan godt give et preg om, hvilke varer man skal have mange på lager
af.

Og hvad så med alle dem der sidder og smider deres drømmeudstyr i kurven
selvom de ikke i dette liv får råd til det?

--
Jakob Andersen



Jesper Nielsen (05-05-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 05-05-02 19:24

> Og hvad så med alle dem der sidder og smider deres drømmeudstyr i kurven
> selvom de ikke i dette liv får råd til det?

Det er selvfølgelig noget man må tage højde for.
Man skal måske nok ikke køre alt for mange statistikker på kurvene, hvis man
henvender sig til privatpersoner. Men snakker vi B2B, er det nok mere
præcist.

--
Mvh. Jesper



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste