Min PC genstarter af sig selv, help!!!
Fra : Dave

Dato : 04-05-02 12:14

Når jeg spiller spil er min pc begyndt at genstarte midt i et spil ( Diablo
2 - DungeonSiege etc ), det kan være efter 10 min eller 5 timer.

Her er lidt omkring min konfiguration.

Bundkort : Asus A7V ( Bios ver. 1007, ikke den sidste nye, men da pc'en
genstarter på min gamle hardisk ( IBM ) hvor der aldrig har været problemer,
går jeg ikke ud fra at det er løsningen ). Via 4in1 driverne er også inde.
CPU : 900MHZ Atlon
Styresystem : XP.
Jeg har prøvet med 2 forskellige harddiske ( IBM 10.1 GB & WD 120 GB ) og
det sker det samme.
128 mb ram.
50 speeds Asus cd-rom drev.
Grafikkort : Asus GF 2 Pro.

Det ser ummidelbart ud til at problemmet er opstået efter jeg har skiftet
min gamle harddisk ud, og installeret den nye ATA 100 WD 120 GB.
Men så skulle problemet jo være "løst" ved at sætte den gamle tilbage igen?
men den gør lige pludselig det samme.

Hvis der er nogen der har en ide til hvad det kan være, så lad mig høre, jeg
er ved at være løbet tør. :)

MVH Matrixx.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 04-05-02 12:12

In article <3cd3c1bd$0$230$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, Dave wrote:
> [...]
> men den gør lige pludselig det samme.
> Hvis der er nogen der har en ide til hvad det kan være, så lad mig høre, jeg

Lyder klart som et varme problem, hvor varm bliver din CPU?

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.

Fra : Dave

Dato : 04-05-02 12:32

> Lyder klart som et varme problem, hvor varm bliver din CPU?
>
> --
> ./Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
> webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.

51 grader, men jeg tester lige hvad den stiger til når jeg spiller da det
jo er der det sker, så hører du fra mig igen.

Matrixx.

Fra : Leony

Dato : 04-05-02 12:58

"Dave" <Matrixx@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg spiller spil er min pc begyndt at genstarte midt i et spil (
Diablo
> 2 - DungeonSiege etc ), det kan være efter 10 min eller 5 timer.

Prøv en anden grafikkort driver.
Prøv at give dit grafikkort lidt mere strøm i BIOS.
Prøv også at tjekke hvor varmt dit grafikkort bliver.

Udover disse kunne det være en dårlig strømforsyning, hvis du har mulighed
for det så prøv med en anden.
Det kunne også skyldes en for varm cpu som Jesper er inde på.

Hvis du slår den automatiske genstart fra så får du en blå skærm med
fejlmeddelse som måske kan bruges til fejlfinding.
Start->Indstillinger->Kontrolpanel->System
Faneblad avanceret
klik på indstillinger under start og genoprettelse.

> går jeg ikke ud fra at det er løsningen ). Via 4in1 driverne er også inde.
> Styresystem : XP.

4in1 er inkluderet i XP, du behøver ikke installere dem. Om det har noget
med dit problem at gøre skal jeg ikke kunne sige.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Dave

Dato : 04-05-02 15:13

> [...]
> for det så prøv med en anden.
> Det kunne også skyldes en for varm cpu som Jesper er inde på.

Min cpu bliver 53 C når jeg spiller, er det for meget?

> [...]
> Start->Indstillinger->Kontrolpanel->System
> Faneblad avanceret
> klik på indstillinger under start og genoprettelse.

Tak for forslagene, dem vil jeg fluks prøve.

Mvh Matrixx

Fra : Leony

Dato : 04-05-02 22:07

> Min cpu bliver 53 C når jeg spiller, er det for meget?

Det skulle jeg ikke mene, de skulle gerne kunne klare i hvert fald 65
grader.
Uanset om det er AMD eller Intel.

> Tak for forslagene, dem vil jeg fluks prøve.

Det lyder som en god ide.
Så må du lige melde tilbage hvad du finder ud af.

Fra : Matrixx

Dato : 05-05-02 20:02

Det ser ud til jeg har fundet fejlen, endnu ikke løsningen, men den må være
lige om hjørnet
Jeg satte XP til at vise mig "den blå side" med fejlmeldninger når uheldet
var ude igen og
det viser sig at der er et eller andet den ikke kan lide ved min Driver til
grafikkortet, så den skiftede jeg
ud til den sidste nye driver. Men den crasher stadig.
Jeg har nu forhørt mig lidt rundt omkring og der er åbenbart flere der
"døjer" med det problem.

Så nu hopper jeg over i dk.edb.graffikkort og ser om de har en løsning på
det.

Men i skal have mange tak for hjælpen.

Mvh Matrixx.

Fra : Leony

Dato : 06-05-02 12:47

"Matrixx" <Matrixx@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> ud til den sidste nye driver. Men den crasher stadig.

21.83 skulle vist køre godt på XP.

> Men i skal have mange tak for hjælpen.

Velbekomme.