Simon havde (har) allergi
Fra : Linda Thomsen

Dato : 04-05-02 10:52

Jeg havde Simon med til dyrlægen i torsdags - og mine anelser var korrekte.
Det første dyrlægen sagde var: "Ja, der er helt sikkert en allergisk
reaktion".
Jeg 'fik' jo først Simon d. 1/1-2002, hvor vi købte gården, som han rendte
rundt ved. Nu er han (som mange af jer allerede ved) blevet kastrereret,
øretatoveret osv... og er blevet forkælet inde/ude-mis hos os; men han har
fældet meget voldsomt i 1-2 måneder nu; og slikket og kløet sig meget. Så
hvad er blevet ændret i hans tilværelse, som har fremprovokeret den slemme
allergiske reaktion, der nærmest nu får ham til at fremstå som en
halvskaldet, træt kat (har jo ikke ro på sig når det klør) og på hans hud er
små sår.

1. Han får mad hver dag nu - endda 2 gange- men det er jo næppe dét
2. Han kommer ind i huset, sover herinde, og færdes her ligeså tit han
lyster -næppe dét heller.. (selvom han ikke har brug for ligeså meget pels
til at holde varmen)
3. Allergi for lopper og deres bid - eftersom han aldrig har været behandlet
mod lopper tidligere, og var helt befængt med dem, da vi 'overtog ham', så
er det næppe det heller.
4. Behandling med Frontline (dråberne i nakken) siden januar - HER ER EN
ÆNDRING, men ville allergien så ikke have startet i januar?
5. Foderskifte fra diverse til SPECIFIC FXD pHysio (med fisk) for knapt to
måneder siden - sansynligvis BINGO!

Dyrlægen mener at han allergisk over for enten foderet eller
Frontline-dråberne; men højst sandsynligvis foderet pga. fisk eller skaldyr.
Han fik en sprøjte med kløestillende cortison (tror det staves sådan) og
48-timers antibiotikum. Herefter skal jeg give ham penicilin i 5 dage og
holde øje med symptomerne. Og foderet er selvfølgelig OMGÅENDE lagt på
hylden og udskiftet med Hills Science Plan med kylling.
Nu håber jeg bare at det bliver bedre.

Ihvertfald har han hverken kløet eller slikket sig ret meget siden i
torsdags; og den første natten til fredag sov han uafbrudt -hele natten
igennem mellem kæresten og jeg (ja, han skulle jo have det godt den lille
afpillede stakkel ) uden at klø sig febrilsk den halve nat. Han trængte
til det!

Så hermed en lille update herfra Rørmosegaard.

KH

Linda

-og Roquefort, der er deprimeret over at være rundet de 13 år og nu derfor
vil trøstes med ekstra mad, Simon der ligger rullet sammen som en lille
halvskaldet kugle og sover på sofaen; og Bertil og Buko der følger efter en
flok høns (bare rolig -hønsene er de største) ude i gården.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-05-02 11:58

"Linda Thomsen" <linda_thomsen20@hotmail.com> writes:

> [...]
> igennem mellem kæresten og jeg (ja, han skulle jo have det godt den lille
> afpillede stakkel ) uden at klø sig febrilsk den halve nat. Han trængte

Stakkels misser..;-(
Men godt i fandt ud af hvad der var galt og fik hans allergi standset
*juble*
Heldigt nok at hills laver flere slags mad..;-D

> Så hermed en lille update herfra Rørmosegaard.

takker ;-D

> [...]
> halvskaldet kugle og sover på sofaen; og Bertil og Buko der følger efter en
> flok høns (bare rolig -hønsene er de største) ude i gården.

Kender det med ældre misser, Melissa er blevet om muligt endnu mere
glad for sin flyttekasse..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 04-05-02 17:39

Linda Thomsen skrev i meddelelsen
<3cd3af53$0$97273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>4. Behandling med Frontline (dråberne i nakken) siden januar - HER ER EN
>ÆNDRING, men ville allergien så ikke have startet i januar?

Ikke nødvendigvis. Hvis han er allergisk overfor det, men ikke har været
udsat for det før, skal kroppen lige først have opbygget en portion
antistoffer - men til gengæld, _næste_ gang, stoffet så kommer, kan
reaktionen så være så meget desto større.
Det er dog ikke sikkert, at reaktionen er som beskrevet her lige med *det*
stof, lige
med *den* kat, og jeg håber under alle omstændigheder, at det *er* foderet,
det er lidt nemmere at skifte et foder ud end at finde på alternative
loppeløsninger

God bedring til Simon.

>og Bertil og Buko der følger efter en
>flok høns (bare rolig -hønsene er de største)

*grin*

Hilsen Birgitte

Fra : Kate

Dato : 08-05-02 17:04

Linda,

der er da ingen tvivl om at Simon har det 300% bedre end før i overtog
ham. Jeg håber bestemt at han har det meget bedre og at det "bare" er
maden.
Lante fik et sår ved munden for ca. 2 uger siden. Det generede ham helt
tydeligt så afsted til dyrlægen (som heldigvis er genbo), som gav noget
kløestillende og allerede om aftenen holdt Lante op med at klø sig ved
munden. Hvad såret skyldtes ved jeg ikke, men han har ikke flere gener.
Så sådan en kløestillende ting er rigtigt god for så får stedet fred
til at hele op.
God bedring til Simon.

Kate