IP code på netkort
Fra : karsten

Dato : 04-05-02 08:57

Hej
jeg ville bare spørge om der nogen der ved hvordan man
finder ud af hvilken ip code ens netkort er udstyret med fra
fabrikken.
grunden til at jeg vil vide det er at jeg vil installere 2 net kort i
min computer som kører med Windows NT
og den spørger efter ip adressen men jeg ved ikke hvad den er.
på forhånd tak .
Karsten.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-05-02 09:53

"karsten" <bdc4882@vip.cybercity.dk> wrote in message

> jeg ville bare spørge om der nogen der ved hvordan man
> finder ud af hvilken ip code ens netkort er udstyret med fra
> fabrikken.

Et netkort er ikke udstyret med nogen IP fra fabrikken...

Det er noget windows, DHCP servere osv tildeler dit netkort

Men det er udstyret med en MAC adresse fra fabrikken

> grunden til at jeg vil vide det er at jeg vil installere 2 net kort i
> min computer som kører med Windows NT
> og den spørger efter ip adressen men jeg ved ikke hvad den er.
> på forhånd tak .

åbn din dos promp

start => kør => command eller cmd => skriv "ipconfig /all"

Fra : karsten

Dato : 04-05-02 18:51

Fra : JSM

Dato : 04-05-02 09:54

"karsten" <bdc4882@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min computer som kører med Windows NT
> og den spørger efter ip adressen men jeg ved ikke hvad den er.

Dit kort har ingen IP adresse fra fabrikken. Den skal du selv vælge og
indtaste. Hvilken IP du skal indtaste kommer selvfølgelig helt an på hvad og
hvordan kortet skal anvendes.
Prøv evt. at spørge i dk.edb.netvaerk som jeg futter til.

mvh
Jesper