Deception Toolkit
Fra : Peter Bork

Dato : 04-05-02 02:01

hej!
Jeg har været inde på Rober Grahams site for info om NIDS.
http://www.robertgraham.com/
Her omtales bla. et Deception Toolkit. (http://www.all.net/dtk/)
Det virker som en rigtig god ide

Jeg har forsøgt at finde nogle danske komments. på dette prod. men forgæves.

Hilsen Peter Bork

Fra : Alex Holst

Dato : 04-05-02 03:05

Peter Bork <peter.bork@privat.dk> wrote:
> Her omtales bla. et Deception Toolkit. (http://www.all.net/dtk/)
> Det virker som en rigtig god ide

Hvis man gider bruge tid paa den slags. Sidst jeg kiggede paa DTK var
det let at identificere, da det blandt andet lytter paa en bestemt port
paa det system som skal forestille at vaere et helt uskyldigt system.
Det er foer sket at ejere af honeypots har faaet deres netvaerk DoS'd
til helvede fordi en scriptkiddie brugte 2 minutter til at spoerge sine
venner hvad den port goer.

Jeg skal naturligvis ikke bestemme hvad du bruger din tid paa, men jeg
vil anbefale at du i stedet bruger tiden paa at goere dig meget intime
bekendtskaber med de services og produkter der udsaetter dine vaerdier
for store risci. Det vil tage lang tid. Naar din viden er komplet kan du
overveje at laere digselv de programmeringssprog disse vaerktoejer er
skrevet i, saa du selv kan se koden igennem for sikkerhedsfejl.

Alternativt kan du bruge tid paa at arbejde med The Coroner's Toolkit
skrevet af Wietse og Farmer, samt diverse stoette vaerktoejer skrevet af
@stake folkene.

Hvilket problem forsoeger du helt praecist at loese?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 04-05-02 03:16

Alex Holst wrote:

> [...]
> deres netvaerk DoS'd til helvede fordi en scriptkiddie brugte 2
> minutter til at spoerge sine venner hvad den port goer.

Et hurtigt kig på sitet fortæller, at man ikke *behøver* at lytte på
port 365.. men på den anden side ser det ikke ligefrem ud somom der er
meget aktivitet omkring produktet. Det sidste back-issue af
mailing-listen er fra 24 Jul 1999..

--
Niels Callesøe - nørd light
"Again and again they struck him on the head with a

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 05-05-02 13:32

Peter Bork wrote:

> Det virker som en rigtig god ide