form-database
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-02 01:42

Hej alle

Jeg har sat mig for at lave et utility hvorved man fra en central side
kan submitte forskellige forms.
Det skal primært bruges internt, men et eksempel kunne være at man
taster sit søgeord i input-feltet og trykker på et google-link,
hvorefter man henvises til:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&querytime=wcF93B&q=s%F8g
eord

Google og flere andre er jo nemme nok, men det bliver noget sværere når
formularerne kun virker med POST og måske kræver en hel del ekstra
(skjulte) parametre

Er der nogen der har nogle ideer til hvordan dette laves pænt og
generisk?
Først og fremmest skal det understøtte så mange mystiske forms som
muligt (herunder gerne forms der gør et og andet med javascript) og for
det andet skal det være så brugervenligt som muligt at tilføje nye forms
(hvis jeg blot skulle specificere det og havde mange resurser ville det
blive noget med at indtaste url og derefter klikke på input-felt og
submit-knap på bitmap af siden)

Al input modtages med tak

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-05-02 02:30

On Sat, 4 May 2002 02:42:10 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Er der nogen der har nogle ideer til hvordan dette laves pænt og
>generisk?

Hvis du skal have serverside-koden til at lege med HTTP i forskellig
omfang (GET, POST, m.m.), så kommer du næsten ikke udenom cURL:
http://curl.haxx.se/

cURL kan både anbefales som kommandolinjeværktøj, og som udvidelse til
PHP:
http://dk.php.net/manual/en/ref.curl.php

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-02 08:04

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du skal have serverside-koden til at lege med HTTP i forskellig
> omfang (GET, POST, m.m.), så kommer du næsten ikke udenom cURL:
> http://curl.haxx.se/

Tak for linket.
Jeg havde nu godt nok en funktion i PHP der kan poste/gette med diverse
parametre, men ovenstående ser interessant ud.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content