Hvor ligger Svankær/Svankjer ?
Fra : Frede Haahr Nielsen

Dato : 03-05-02 19:18

I Hassing-Refs herreders dødsanmeldelsesprotokoller er jeg flere
gange stødt på stednavnet Svankær.

Er der nogen som kan fortælle, hvor lokaliteten ligger ?

På forhånd tak.

venlig hilsen

Frede Haahr Nielsen

Fra : Arne Eckmann

Dato : 03-05-02 21:10

On Fri, 3 May 2002 20:18:28 +0200, "Frede Haahr Nielsen"
<fhn@postman.dk> wrote:

>I Hassing-Refs herreders dødsanmeldelsesprotokoller er jeg flere
>gange stødt på stednavnet Svankær.
>
>Er der nogen som kan fortælle, hvor lokaliteten ligger ?

Ved den østlige afgrænsning af Hvidbjerg Klitplantage og lige en
anelse sønden for, ligger der et Svankær.

Gad vide, om ikke Sognet så vil vise sig at være Hvidbjerg Vesten Å?

Skal jeg scanne et kortudsnit og lægge det i binær?

mvh
Arne

Fra : Erik Holm

Dato : 03-05-02 21:29

"Frede Haahr Nielsen" <fhn@postman.dk> skrev i en meddelelse
> I Hassing-Refs herreders dødsanmeldelsesprotokoller er jeg flere
> gange stødt på stednavnet Svankær.
>
> Er der nogen som kan fortælle, hvor lokaliteten ligger ?

Landsby umiddelbart syd for Hvidbjerg kirke i Hvidbjerg vesten Å sogn,
Hassing herred, Thisted amt. Se Trap, 5. udg. bd VI, 2 s. 637.

vh.
Erik

Fra : Arne Eckmann

Dato : 03-05-02 21:50

On Fri, 3 May 2002 22:28:52 +0200, "Erik Holm" <esholm@post9.tele.dk>
wrote:

>Landsby umiddelbart syd for Hvidbjerg kirke i Hvidbjerg vesten Å sogn,
>Hassing herred, Thisted amt. Se Trap, 5. udg. bd VI, 2 s. 637.

Okay - jeg har fjernet mit svar igen, fordi det jo virker pjattet med
en række ensartede svar.

Af en eller anden grund kan jeg dog ikke fjerne det kortudsnit jeg
placerede i binærgruppen.

Jeg ved ikke, om Poul Erik måske kan forklare, hvorfor binærgruppen
ikke accepterer en cancel?

mvh
Arne

Fra : Frede Haahr Nielsen

Dato : 04-05-02 19:26

Tak til både Erik og Arne og til Egon for direkte svar.

venlig hilsen
Frede Haahr Nielsen