Barnepigebetaling?
Fra : Astrid Sloth Thusgaa~

Dato : 05-02-01 15:47

Hej NG

Jeg skal til at være barnepige, og jeg vil gerne vide om nogen har erfaring
med, hvad man tager i betaling (nu om dage) - det er lidt tid siden, jeg
prøvede det sidst...

Jeg er 25 år og rutineret med børn!

Venlig hilsen

Astrid

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-02-01 15:52

"Astrid Sloth Thusgaard" <astrid@thusgaard.com> wrote in message
> [...]
erfaring
> med, hvad man tager i betaling (nu om dage) - det er lidt tid siden,

det er vist meget forskelligt... især med en pige på din alder..... men
det er vel afhængig af din erfaring, antal børn og tidspunkt samt
timetal.......
og så naturligvis hvad du selv finder retfærdigt....

en lille faktor der skal være med her er også om det er med eller uden
skat......

personligt tilbyder jeg 20-25 kr i timen om eftermiddagen til en 14 årig
pige..... 2 timer på en almindelig hverdag....
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Astrid Sloth Thusgaa~

Dato : 05-02-01 16:05

Hej Sabina

Jeg vil alligevel mene, at der er en vis forskel på, hvad man giver en
14-årig og en 25-årig.

Jeg har passet børn på forskellige måder siden jeg var 12 været guvernante i
Frankrig i halvandet år, arbejdet i vuggestue og været privatskolevikar for
alle klassetrin.

Jeg forestillede mig 50 kr. i timen, men er det alt for højt sat?

Astrid

Fra : Uffe Christensen

Dato : 05-02-01 17:22

> Jeg forestillede mig 50 kr. i timen, men er det alt for højt sat?

Nej, slet ikke. Det er hvad vi giver. Dog graduerer vi lidt alt efter,
hvornår det er. Og er det i længere tid - f.eks. en lørdag aften eller
lignende, så aftaler vi en fast pris. Men gennemsnittet ligger på 50 kroner
i timen.

UffeC

Fra : Astrid Sloth Thusgaa~

Dato : 05-02-01 17:37

Hej Uffe

Tak for svaret - som jeg skrev ovenfor, så kommer det vel også lidt an på
barnets alder?

Men det er klart, at man vil graduere.

Det er ikke noget, jeg skal blive rig på, da jeg har fast arbejde, men man
vil jo gerne have lidt for det...

Astrid

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-02-01 16:29

det var jo også det jeg prøvede at piontere da jeg skrev :
> [...]

guvernante i
> Frankrig i halvandet år, arbejdet i vuggestue og været

ergo din erfaring er super..... hvilket er fedt..... hvad tidspunkter
snakker vi så om?? og er det bare noget du vil annoncere med eller er
det noget du allerede har en aftale om at skulle?

> Jeg forestillede mig 50 kr. i timen, men er det alt for højt sat?

det tror jeg bestemt ikke... igen jeg tror du skal spekulere lidt på om
det er i dagtimerne eller aften og om det er fast eller
lejlighedsvis......
personligt vil jeg ikke have råd til at give 50 kr i timen hvis det, som
mit behov før har været, er 2 timer om dagen 4 dage om ugen...... så
snakker vi jo immervæk om 400 kr oven i normal pasning i SFO.... hvilket
på månedsbasis så i alt vil løbe op i 2600 kr pr md for pasning
alene.... dyyyyrt når man er elev....

Fra : Astrid Sloth Thusgaa~

Dato : 05-02-01 17:28

Hej igen Sabina

Jeg har talt med en enkelt om det, og hun vil gerne have en fast en aften om
ugen. Rent faktisk var jeg mere ude efter at være den, som man ringer til,
hvis man gerne vil ud en aften.

Jeg har fast fultidsarbejde nu - langt fra alt hvad der bare minder om børn,
og jeg savner at have med børn at gøre. Så det er lige så meget for min egen
"fornøjelse", som det er for at f.eks. et ungt forældrepar trygt kan begive
sig i byen i ny og næ.

Ergo - det vil altid være aftener med mindre nogen kunne have brug for en
halv weekenddag...

Men jeg kan udmærket forstå, at du med din type behov ikke ville kunne
betale 50 kr. i timen.

Derudover vil jeg sige, at det jo også afhænger af barnets alder - hvis jeg
havde et barn på et halvt år, ville jeg aldrig overlade det til en, der ikke
havde erfaring med så små børn, hvorimod hvis barnet er 6 år, så drejer det
sig måske i højere grad om en, der kan sørge for at se efter barnet.

Du skal have rigtig mange tak for dine input!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-02-01 18:46

"Astrid Sloth Thusgaard" <a.thusgaard@get2net.dk> wrote in message
> Hej igen Sabina

hej igen igen*S*

> [...]
aften om
> ugen. Rent faktisk var jeg mere ude efter at være den, som man ringer

se i dette tilfælde mener jeg din pris er mere end rimelig.....

> [...]
børn,
> og jeg savner at have med børn at gøre. Så det er lige så meget for

det kan jeg da godt forstå.... man bliver sku afhængig af at arbejde med
børn*G* ( selv blev jeg dog kureret da jeg fik min egen*G*)

> [...]
drejer det
> sig måske i højere grad om en, der kan sørge for at se efter barnet.

du kunne jo evt godt sætte en pris for dagpleje børn og en for
børnehavebørn og ældre..... der er jo en del mere pleje i et yngere
barn*S*

> Du skal have rigtig mange tak for dine input!

your welcome*SSS*

Fra : Christina Jensen

Dato : 06-02-01 16:01

Jeg har altid krævet 30-35 kr i timen og det er noget de fleste har penge
til.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-02-01 16:59

"Christina Jensen" <caeg5@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har altid krævet 30-35 kr i timen og det er noget de fleste har
penge
> til.

det er også hvad jeg vil forvente at skulle af med for en moden pige
(15-17 år ) til en aften pasning..... der er immervæk nogle ting der
skal gøres mm...
om eftermiddagen har jeg benyttet mig af en ung pige fordi jeg ikke har
haft mulighed for selv at have fri til det.... her er der _kun_ tale om
afhentning og opsyn..... ikke noget med at skulle sørge for mad eller
putte i seng.... min søn er fuldt ud i stand til selv at tage noget mad
herhjemme..... og selv at gå på toilettet og lege selv..... det eneste
jeg har forlangt af mine piger er at de er hos ham og måske gider spille
et spil med ham eller lignende hvis han ønsker det....
jeg har endda sagt de er velkomne til at bruge min PC og læse lektier
fordi jeg kender min søn og ved han er meget egocentrisk om
eftermiddagen....

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-02-01 18:32

> Jeg forestillede mig 50 kr. i timen, men er det alt for højt sat?
>
> Astrid

Ikke for højt i følge mig. Hvis folk vælger en på din alder og med din
erfaring må de jo også betale for det. Ellers må de vælge en yngre og mindre
erfaren barnepige. 50,- ville jeg med glæde betale for en med erfaring, hvis
jeg da ellers havde brug for barnepige!:)

Rinnie Ilsøe

Fra : Tine Andersen

Dato : 06-02-01 08:44

> [...]
erfaring
> med, hvad man tager i betaling (nu om dage) - det er lidt tid siden, jeg

Vores elskede Louise på 22 får 40 kr/time en gang om ugen, når hun henter
børn i institution og har dem et par timer. Om aftenen får hun mere - jeg
regner vist med ca 60 kr i timen, men jeg runder op.

Hun har passet den lille hver dag hele dagen i 15 mdr, så hendes erfaring er
stor. Ungerne elsker hende, så jeg kan finde på at 'købe' hende en dag for
at forkæle børnene.

Jeg tror, jeg lønner godt (men jeg er heller ikke elev), og hun klager
aldrig. Hvis vi kommer hjem efter busserne er ophørt med at køre, får hun
til taxaen oveni.

Med venlig hilsen
Tine