ALDI - negativ feedback
Fra : Per Vinther

Dato : 03-05-02 20:00

Er der andre købere af den seneste model ALDI PC i april 2002 som
har det samme bøvl som jeg; - som PCen fremstår installeret fra ALDI´s side
?

256 MB er ALT for lidt; - Windows XP er simpelthen for sulten.
Man har solgt os en Mercedes på cykelhjul.....
På min gamle Pentium 200 fungerede en sådan RAM mængde perfekt,
på denne køres scratch på harddiskene var marginalt krævende
grafikprogrammer.

Desuden har (softwareproblem, I know) Explorer og Outlook Express ved
modemopkobling en
p.....irriterende evne til at "sætte sig fast", således at man - ud fra
larmen i telefonrøret - kan høre,
at man er online, men uden at de 2 nævnte programmer synes at ænse dette, og
beder om at måtte
kalde op. Det nytter ikke at ændre i "indstillinger" i Explorer under
"Forbindelser".
Hvad er der galt ?

Per.

Fra : Poul Nyrop Rasmussen

Dato : 03-05-02 21:17

"Per Vinther" <per.vc@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> På min gamle Pentium 200 fungerede en sådan RAM mængde perfekt,
> på denne køres scratch på harddiskene var marginalt krævende

Jeg har købt en 512 stang ekstra og det kører bare derudaf !!!!!

og så går jeg ikke og piller andre steder

Fra : Mathias Nielsen

Dato : 03-05-02 22:45

ikke for at træde i det, men 256 er altså længe nok til Xp... den er da
den mindst sultne
version af windows.
Jeg tror at det er pga. af at resten af computeren halter afsted (ikke
optimalt sammensat)
og det resultere i for dårlig udnyttelse af ram der er i.... det er
ikke windows's skyld.

men når man køber sin computer i ALDI så har man hvist selv bedt om
problemer
:)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-05-02 16:50

On Fri, 3 May 2002 21:44:32 +0000 (UTC),
Mathias Nielsen <math.niel@ofir.dk> wrote:
> ikke for at træde i det, men 256 er altså længe nok til Xp... den er da
> den mindst sultne version af windows.

Nå, du har læst Microsoft reklamer ? Kan Windows XP køre med 4MB RAM ?
Windows 3.11 kan. Kan XP køre med 8-16MB RAM ? Win 95 kan....
--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Anders Lund

Dato : 04-05-02 17:13

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> Nå, du har læst Microsoft reklamer ? Kan Windows XP køre med 4MB RAM ?
> Windows 3.11 kan. Kan XP køre med 8-16MB RAM ? Win 95 kan....

Min erfaring siger at 256 MB ram er nok.... men hvis man smider mere ram i
maskinen, så kan man selvfølgelig skrue op for system cachen og derved få
Windows til at køre hurtigere endnu.

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 04-05-02 17:01

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> Nå, du har læst Microsoft reklamer ? Kan Windows XP køre med 4MB RAM ?
> Windows 3.11 kan. Kan XP køre med 8-16MB RAM ? Win 95 kan....

hvad med at leve i det ny´årtusinde... hvor vil du finde en 4mb klods henne?

/j

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-05-02 12:08

On Sat, 4 May 2002 18:01:24 +0200,
Jakob Wolffhechel <themuss@it.removethis.dk> wrote:

> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> hvad med at leve i det ny´årtusinde... hvor vil du finde en 4mb klods henne?

Det er ikke du konkrete tal du skal hæfte dig ved, men derimod at
er forblændet Microsofttilhænger påstår at Windows XP er den Windows
version der kræver mindst RAM. Det er helt i overensstemmelse med
de udlægninger der ofte foretages af Microsoft materiale.

Men som du vel selv ved, så er det ikke helt i overensstemmelse
med den virkelige verden.

Fra : Martin K

Dato : 04-05-02 19:51

Povl H. Pedersen wrote:

> Nå, du har læst Microsoft reklamer ? Kan Windows XP køre med 4MB RAM ?
> Windows 3.11 kan. Kan XP køre med 8-16MB RAM ? Win 95 kan....

godt og morsomt svar...
--
Martin K

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 03-05-02 23:44

On Fri, 3 May 2002 20:59:59 +0200, "Per Vinther" <per.vc@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>På min gamle Pentium 200 fungerede en sådan RAM mængde perfekt,
>på denne køres scratch på harddiskene var marginalt krævende

Nope jeg har kørt med 256 på Xp uden probs. Kunne endda køre med
PhotoShop åben uden nævneværdig nedgang i ydelse.
Problemet må ligge andetsteds?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-05-02 02:04

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

> Nope jeg har kørt med 256 på Xp uden probs. Kunne endda køre med
> PhotoShop åben uden nævneværdig nedgang i ydelse.
> Problemet må ligge andetsteds?

jeg har det nu også fint med 256 og xp ...
ras

Fra : Carsten Howard

Dato : 04-05-02 07:55

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har det nu også fint med 256 og xp ...
> ras

Det samme her!
256 MB Ram.

Hvor meget kan man forlange når den er købt i Aldi!

Carsten

Fra : Henning

Dato : 04-05-02 08:32

wrote:

> [...]
>?
>
>256 MB er ALT for lidt; - Windows XP er simpelthen for sulten.
>Man har solgt os en Mercedes på cykelhjul.....
Der var vist ingen der tvang dig? Du vidste det på forhånd

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Leony

Dato : 04-05-02 13:03

"Per Vinther" <per.vc@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> 256 MB er ALT for lidt; - Windows XP er simpelthen for sulten.

Du kunne jo købe 256 MB ekstra.

> På min gamle Pentium 200 fungerede en sådan RAM mængde perfekt,

Kørte du XP på den?

> på denne køres scratch på harddiskene var marginalt krævende
> grafikprogrammer.

Du er sikker på at det ikke er indexeringsservicen du kan høre.

> Desuden har (softwareproblem, I know) Explorer og Outlook Express ved

Måske kan du fixe det ved at lave en repair på dit system.
Du kan også installere Opera som browser, det vil du ikke fortryde.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-05-02 22:26

> Er der andre købere af den seneste model ALDI PC i april 2002 som
> har det samme bøvl som jeg; - som PCen fremstår installeret fra ALDI´s side
> ?

Aldis PC'ere er ikke så dårlige endda. Der findes meget skidt på markedet.
Men aldis PC'ere er ikke.

> 256 MB er ALT for lidt; - Windows XP er simpelthen for sulten.
> Man har solgt os en Mercedes på cykelhjul.....

Vrøvl. Hvis 256MB er for lidt, så skyldes det formentlig din opsætning.

> På min gamle Pentium 200 fungerede en sådan RAM mængde perfekt,

Jeg vil mene 256MB til en P200 er i overkanten mht. pris/ydelse. Men
hvilken relevans har dette?

> på denne køres scratch på harddiskene var marginalt krævende
> grafikprogrammer.

Som f.eks.?
Det kunne meget vel være indexeringservicen du hører, som nævnt andetsteds
i tråden.

> [...]
> beder om at måtte
> kalde op. Det nytter ikke at ændre i "indstillinger" i Explorer under

Sæt det op som du vil have det, hvis du ikke er tilfreds. Du har købt en
superbillig PC i overraskende god kvalitet. Hvad er dit problem?
Installer linux hvis du er utilfreds med windows XP.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 06-05-02 09:02

Per Vinther wrote:

> 256 MB er ALT for lidt; - Windows XP er simpelthen for sulten.

SNIP

> Hvad er der galt ?

Du skriver det jo selv!
Vælg et andet operativsystem, og der kan jeg kun anbefale Linux.

--
/kenne
Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ...
I accept it and hope for something better"