Mand Knude i brystet
Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 03-05-02 16:50

Hej NG

Jeg er en mand på 36 år som har opdaget en knude i mit bryst, så bliver jeg
lidt bange og vil lige høre om der er nogle der kender noget til noget
sådan.

Knuden er en lidt stor og flad hård ting på størrelse med en lidt flad nød,
den sidder bag min brystvorte
og er lidt øm når jeg trykker på den, den sidder ligesom ikke helt fast men
kan skubbes rundt i en lille cirkel

Hvis nogle ved noget vil jeg meget gerne høre om det

Med venlig hilsen Bjarne

Fra : jso

Dato : 03-05-02 21:49

Jeg havde engang en knude i brystet som voksede. Jeg var dødsens angst og
turde ikke fortælle mine forældre det. På en tidspunkt holdt jeg op med gå
og mærke på den og så forsvandt knuden.
Den var kommet bare ved at gå og mærke

Hilsen
Jørgen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-05-02 07:49

On Fri, 3 May 2002 17:50:25 +0200, "Bjarne Schmidt"
<bbcas@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg er en mand på 36 år som har opdaget en knude i mit bryst, så bliver jeg
>lidt bange og vil lige høre om der er nogle der kender noget til noget
>sådan.

Forståligt når man ikke ved hvad det er.

> [...]
>den sidder bag min brystvorte
>og er lidt øm når jeg trykker på den, den sidder ligesom ikke helt fast men

Det er sikkert bare en godartet fedtknude, men gå til din læge, kun
ved at en kyndig person mærker på den kan det siges om den er god
eller ond-artet.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Susan Bjerregaard Ni~

Dato : 04-05-02 07:55

Hej Bjarne

Det jeg formoder er, at du er lidt bange for om det kan være brystkræft,
selv om du er en mand. Det ses faktisk en meget sjælden gang imellem, så
derfor synes jeg, du skal kontakte din læge for at blive undersøgt. Det mest
almindelige er dog, at det er en betændelsestilstand eller en cyste, som er
relativt harmløse sygdomme. Undersøgelsen vil måske bestå i, at din læge
mærker efter, og hvis han ikke ud fra det kan bestemme hvad det er, vil han
henvise dig til mammografi (røntgen af brystet) og evt. ultralyd.

Uanset hvor sjælden en sygdom er, mener jeg man bør blive undersøgt for at
udelukke den, hvis der er risiko for, at den kan udvikle sig til noget
livstruende.

Kærlig hilsen og "god bedring"

Susan