Opstilling af statistik søjlediagram
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 03-05-02 15:25

Jeg har denne MySQL tabel:

time, dag_aar, dag_maaned, uge, maaned, aar, kliks, fremvisninger,
downloadet, tilmeldinger, logins, frasorteret

Jeg har så nogle bytte programmer på bytte.startlinket.dk, hvor der er tre
programmer.
De har hver sin statistiktabel, som den oven for.

Hver gang at der bliver fremvist et banner/tekstlink, så tjekker den om der
allerede findes en række i tabellen,
som har samme time, dag-numret i året, dag-numret i måneden, uge-numret i
året, måned-numret i året og årstal.
Hvis den allerede findes, så fortsætter den bare med at sætte statistik ind
i den.
Og eller opretter den bare en ny, med præcise dato osv.

Men det vil så sige at der, hvis der er fremvisninger hele tiden, vil komme
24 rækker i døgnet.

Det jeg så gerne vil have lavet, er nogle søjlediagrammer, over antallet af
nogle bestemte tidspunkter og sådan.
Her har jeg skrevet ind hvordan at det kunne laves, hvor hver "-", betyder
at man har klikket på en søjle i det pågældende diagram.

Ialt år
- Ialt i alle 12 måneder
- Ialt dage i måneden
- Alle dagens timer
- Ialt i alle 52 uger
- Ialt dage i ugen
- Alle dagens timer
- Ialt i alle 365 dage
- Alle dagens timer
- Seneste 30 dage ialt
- Alle dagens timer

Altså først lægger den alle f.eks. fremvisninger sammen og udskriver den som
søjlediagram over hvert år.
Derefter kan man så vælge et år og får så mulighed for at vælge enten
måneder, uger, dage eller seneste 30 dage.
Derefter vælger man f.eks. måneder og den vil så tælle alle fremvisninger
sammen for hver eneste måned.
Så vælger man en måned og man vil så se lagt sammen for hver eneste dag i
måneden.
Derefter kan man så vælge en dag og så se lagt sammen hvor hver eneste time.

Osv...

Jeg ved ikke rigtig hvordan at jeg kan lave det, men hvis det ikke kan gøres
gratis, så giver jeg gerne en masse fremvisninger af et 468x60 banner på
www.startlinket.dk :)

--
M.v.h. Morten Jørgensen
www.StartLinket.dk