Blæser i hub NØDVENDIG?
Fra : Andrew

Dato : 03-05-02 13:28

Hejsa

Jeg har en Dlink DFE-904 10/100 Hub (4 porte 1 uplink) og den har en lille
satan af en blæser. Det er en lille bitte bitte blæser, en rigtig ilter
lille fætter som bare hviiiiiiiner som et ondt år.

Er det virkelig nødvendigt med en blæser i en HUB, jeg mener, så meget er
der da heller ikke inde i sådan en som kan tage skade af lidt varme. Hvor
meget varme kan sådan en lille en egentlig genrere?

Jeg leger lidt med tanken om at klippe dens strøm over, men er lidt bange
for følgerne. Skal jeg bare lægge den i en skuffe så jeg ikke kan høre den,
eller hvad sir' i?

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 03-05-02 19:59

Andrew wrote:

> [...]
> for følgerne. Skal jeg bare lægge den i en skuffe så jeg ikke kan høre den,

Hej Anders.
Ja det er møg-irriterende med den hvinen.
Det kræver lidt erfaring at turde klippe ledningen, ... Nu ikke for at prale
el.l. , men jeg har selv fjernet blæseren i min egen hub, siden har naboen lånt
den; så jeg kan ikke huske hvad det er for en!
Men det er noget med at mærke på den luft-strøm der kommer fra blæseren - er
den varm? nej vel. Næste skridt, - af med låget ( så har blæseren stor set
ingen virkning!) og føl på komponenterne med fingeren, der må ikke være nogle
komponenter der er så varme at du brænder fingrene , d.v.s. ca 50 gr. cel..
Sluk imens, og pas på statisk el.
Der er andre måder, f.eks. at vurdere effekforbruget (W). Hvis apparatet bruger
mere end 5-10W pr cigaretpakke størrelse, ville jeg være på vagt. Føl uden på
kassen, - er den varm,- er den af metal så den nemmere kan komme af med varmen
( metallet virker som køleplade). Al elektronik kan holde til 50 gr cel.,og det
kan din finger ikke så gør den av.

Prøv ad...hvis du tør, for du er helt sikker på at garantien ikke dækker hvis
du har pillet i den!

Dette er for egen regning og der er helt sikkert andre, som syntes noget andet,
og som givet vil fraråde det.

Elmer

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 03-05-02 21:15

Njaeh - Det lyder umiddelbart som en god fremgangsmåde...

Omvendt kan man vel sige, at der MÅ være en grund til at producenten sætter
en larmende blæser i - Det er da vel ikke for sjov skyld og
narrestreger. -Ved ikke om det har noget at gøre med spidselastninger ved
brug af alle porte osv, (mon den bliver varmere af det?).

/Lasse

Fra : Søren Badstue

Dato : 03-05-02 21:27

Lasse Rønlev <r@pc.dk> skrev i news:aaur4d$t4p$1@sunsite.dk
> [...]
> narrestreger. -Ved ikke om det har noget at gøre med spidselastninger ved
> brug af alle porte osv, (mon den bliver varmere af det?).

Det kunne være fordi den så også kan sælges til de varme lande, uden mere
arbejde.
Er det ikke også det de gør med PCere? At sætte en blæser i, der kører
menget hurtigt, så den også kan holde PCerens temperatur nede, længere mod
syd?

mvh
Søren

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 03-05-02 22:39

"Søren Badstue" wrote:

> [...]
> Er det ikke også det de gør med PCere? At sætte en blæser i, der kører
> menget hurtigt, så den også kan holde PCerens temperatur nede, længere mod

Ja. - hvilken temperatur er et apparat designet til ? Et serverrum uden
aircondition hvor temperaturen er 40 gr ?

Eller en vindueskarm mod syd hvor solen skinner (Sterinlys smelter) ?

Elmer

Fra : Martin Djernaes

Dato : 03-05-02 23:31

Hej Lasse,

"Lasse Rønlev" wrote:
> Omvendt kan man vel sige, at der MÅ være en grund til at producenten sætter
> en larmende blæser i - Det er da vel ikke for sjov skyld og

Ja, en af grundende er af selv samme hub ogsaa skal virke i
middelhavsomraadet, fem styk stablet oven paa hinanden :)

Martin