Datoformat
Fra : Martin Svenningsen

Dato : 03-05-02 12:47

Efter at have opgraderet vores server og geninstalleret win2000srv var
der gået ged i datoformatet.
Selv om vi under regionals settings havde valgt alt hvad der havde med
danmark at gøre blev datoformatet alligevel Amerikansk (mm/d/yyyy)
også logfilen som IIS genererer ændrede datoformat til US, lidt
irrerterende da stat. programmerne er lavet efter (dd-mm-yyyy)

Løsningen fandt jeg så i går ved hjælp af google

Søg på sShortDate i registreringsdatabasen.
Der fandt søgningen i mit tilfælde 3 nøgler, hvoraf de to af dem var
(dd-mm-yyyy) men den sidste var (mm/d/yyyy). Den blev rettet til det
for mig rigtige (dd-mm-yyyy) og efter en genstart spiller det hele
bare igen.

Jeg gav løsningen til en kammerat der har sloges med det samme længe
men kunne ikke finde en løsning, indtil i går. Så nu tænkte jeg at der
er andre der måske kunne få glæde af min lille åbenbaring.

God weekend derude.

Martin

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-05-02 13:10

"Martin Svenningsen" <ms@REMOVEmartinsvenningsen.com> skrev i en meddelelse
> Jeg gav løsningen til en kammerat der har sloges med det samme længe
> men kunne ikke finde en løsning, indtil i går. Så nu tænkte jeg at der
> er andre der måske kunne få glæde af min lille åbenbaring.

Vi "kæmper" med noget af det samme, men vores problem ligger i hvordan IIS
spytter det ud når man bruger ASP er afhængigt af om der er logget en bruger
ind eller ej.

Vi har kontaktet microsoft med problemet og de siger at det er en kendt bug.

--
Jakob Andersen

Fra : LrsN

Dato : 03-05-02 14:25

Hvor skægt!

> Vi "kæmper" med noget af det samme, men vores problem ligger i hvordan IIS
> spytter det ud når man bruger ASP er afhængigt af om der er logget en
bruger
> ind eller ej.

Du siger, at hvis der logger en eller anden ind på den server der kører
IISen(går ud fra at man skal være logget direkte på sereven, og ikke bare
gennem noget terminalserver..) , skyder asp default-datoformater af i
hendhold til den bruger der er logget på serveren?? gælder det ifb. loggen
som i det oprindelige indlæg eller ude i fortolkningen af asp-filerne?

/Jesper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-05-02 14:35

"LrsN" <jesper@L.arsen.spamstinker.dk> wrote in message
> Hvor skægt!

Ja, vi morer os også frygtelig når vi sidder med sved på panden og forsøger
hurtigst muligt at logge af serveren igen

(Just for the record, man ser selvfølgelig ikke problemet på vores sites da
vi har været rundt og sætte Setlocale() på alle sammen)

> [...]
> hendhold til den bruger der er logget på serveren?? gælder det ifb. loggen
> som i det oprindelige indlæg eller ude i fortolkningen af asp-filerne?

Det gælder dog ikke i loggen men kun fortolkningen af ASP'en. Og faktisk så
opstår "fænomenet" også når man logger på vha. Terminal Services.

Men sjovt nok gælder det ikke for alle installationer, vi er ved at
indsnævre hvor fejlen ligger.

--
Jakob Andersen

Fra : LrsN

Dato : 03-05-02 16:07

> Ja, vi morer os også frygtelig når vi sidder med sved på panden og
forsøger
> hurtigst muligt at logge af serveren igen

hehe

> Men sjovt nok gælder det ikke for alle installationer, vi er ved at
> indsnævre hvor fejlen ligger.

Vi havde et problem der lignede engang for lang tid siden på nogle IIS4
svende. Problemet med dem (men det har I jo tjekket...) var at de de sites
der havde problemer, under componentservices, kørte som interactive user. Vi
kunne ikke fatte hvad der var galt (og fandt iøvrigt aldrig ud af hvorfor de
var landet derinde som IAuser) og symptomerne var at når man lavede noget
med maskinerne (udviklingsservere, så der var næsten hele tiden nogen logget
på) virkede det hele, men når der så var gået et stykke tid efter man var
logget ud .... ja så havde vi balladen.

Jeg siger ikke at dette er det samme, men det jeg forestiller mig er jo at
når IISens scope bliver bestemt inde fra disse componetservices må man
derinde fra kunne bestemme hvilken bruger IISScopet blev startet op
med/kørte med, så kunne man jo være heldig at det er denne brugers scope der
bliver taget... Brugeren skal jo så bare have sine egne regional
settings......

Jeg fralægger mig hermed ethvert ansvar for nedbrud og fejl på de servere
det bliver prøvet på!!!!

En anden ting der lige falder mig ind er 2000Policies..... men det kan jeg
ikke lige overskue hvad der kan være af issues i......

Happy hunting
/Jesper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-05-02 16:54

> [...]
der
> bliver taget... Brugeren skal jo så bare have sine egne regional

Det kunne der være noget om, jeg vil lige skitsere for vores sysadm imorgen,
og så nævne at det måske også kunne skyldtes 2000 policies, så kan han få
lov til at kaste endnu et par timer i "vores sorte hul"

--
Jakob Andersen

Fra : Claus

Dato : 07-05-02 18:34