Windows XP som filserver - No more session
Fra : Jacob

Dato : 03-05-02 09:20

Hej

Jeg har opsat en minder fil-server med Winxp pro.
Mit problem er at når klienter "bruger filer" og der er
flere "sessions" kørende. Så kommer der et "No more Sessions"
Ok klient nr ~15 kan ikke komme på.

Klienterne vil gerne mappe et drev på filserveren, men der en grænse der
hvor mange Sessions der kan være åbne ad gangen !!

Hvor kan jeg ændre det !!
Tak
Jacob

--
\\\|///
\\~~ ~~//

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 03-05-02 09:57

"Jacob" <JapJap@everyday.com> skrev i en meddelelse news:aath6s$2cpr$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Klienterne vil gerne mappe et drev på filserveren, men der en grænse der
> hvor mange Sessions der kan være åbne ad gangen !!

Ja, det er jo en Workstation.

> Hvor kan jeg ændre det !!

Hvis den skal være rigtig server, skal du nok installere en Server, f.eks. Windows 2000 Server.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Jacob

Dato : 07-05-02 21:03

Hej
Kan det ikke lade sig gøre at jeg opstiller en klient som proxy
server ol. som så logger på filserveren og derved bruger
proxyserveren 1 session som så nogle klienter logger på !!
Er det for langt ude !!
Er der elles nogen der har et forslag (billig)

Jacob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-05-02 12:21

On Fri, 3 May 2002 10:19:42 +0200, "Jacob" <JapJap@everyday.com>
wrote:

> [...]
> Mit problem er at når klienter "bruger filer" og der er
> flere "sessions" kørende. Så kommer der et "No more Sessions"

Hos din Microsoft-forhandler. Gå tilbage til din ham og sig, at
du har taget fejl og købt det forkerte produkt til opgaven. Om
ikke andet, så kan han da sælge dig Windows 2000 Server.

-A