Åbning af adr. med onclick() virker ikke.?
Fra : Erik Hansen

Dato : 03-05-02 07:13

Hejsa.

Jeg har et problem som ikke forstår noget af, håber nogne kan hjælpe.

Jeg har en funktion som ser sådan ud: (Ved accept sendes man videre
til test.html)

function GoURL(txt) {
var msg = "Er du sikker på at du vil slette: " + txt;
var url = "test.html";
if (confirm(msg)) {
window.location.href = url;
}
}

Så har jeg lavet nogle forsøg med forskellige typer link som er listet
herunder, men det er kun første version som virker, hvorfor virker de
andre versionen ikke.?

<A HREF="JavaScript:GoURL('Test');">Dette virker</A>
<A HREF="#" onclick="GoURL('Test');">Dette virker ikke</A>
<A HREF="#" onclick="JavaScript:GoURL('Test');">Dette virker ikke</A>

Generelt kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad der er bedst, når
man vil aktivere en javascript funktion fra et link, om det er bedst
at bruge "#" i adresse og derefter lave en onclick, eller om det er
bedre at bruge "JavaScript: funktion();" i adresse og slippe for at
lave en onclick.?

....:Erik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-05-02 07:18

"Erik Hansen" <ehh@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> at bruge "#" i adresse og derefter lave en onclick, eller om det er
> bedre at bruge "JavaScript: funktion();" i adresse og slippe for at

Det bedste er at putte sit javascript i en onclick, på denne måde vil
browsere der ikke forstår javascript ikke prøve at finde siden
"javascript:xxxx" siden altså:

--
Jakob Andersen

Fra : Erik Hansen

Dato : 03-05-02 07:50

On Fri, 3 May 2002 08:17:56 +0200, "Jakob Andersen"
<jakob@effectus.dk> wrote:

>Det bedste er at putte sit javascript i en onclick, på denne måde vil
>browsere der ikke forstår javascript ikke prøve at finde siden
>"javascript:xxxx" siden altså:

Kanon hurtigt svar, og jeg fik svar på begge spørgsmål, takker.

....:Erik