Strømproblem
Fra : Martin C. Petersen

Dato : 02-05-02 21:35

Hej

Følgende er problemet:
1. Computeren slukker for det meste ret hurtigt efter at være blevet
tændt (30-50s)
2. Nogen gange kan computeren ikke tændes (reagerer ikke på tryk på
powerknap) - efter mange gentagne forsøg lykkes det dog, hvorefter 1.
følger.

Computeren er udstyret med en amd k6-2 350MHz i et rhino mvp3 bundkort.

Er dette problem relateret til strømforsyningen, bundkortet eller noget
helt tredie??

- Martin

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-05-02 22:49

--

"Martin C. Petersen" <nospam@fyrreklitten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Computeren er udstyret med en amd k6-2 350MHz i et rhino mvp3 bundkort.
>
> Er dette problem relateret til strømforsyningen, bundkortet eller noget

Jeg har haft det samme problem 2 gange og begge gange var det
strømforsyningen der var defekt. Jeg troede fejlen lå et andet sted fordi
min bios meldte alt ok når jeg kiggede på "PC-health status" så min erfaring
er: stol ikke på BIOSens målinger af strøm

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Anders H Lund

Dato : 03-05-02 12:11

"Martin C. Petersen" <nospam@fyrreklitten.dk> wrote in message
> [...]
>
> Computeren er udstyret med en amd k6-2 350MHz i et rhino mvp3 bundkort.
>
> Er dette problem relateret til strømforsyningen, bundkortet eller noget

Prøv at se om din CPU får køling nok... det kan være blæseren som er defekt
/ køle profilen, som er gået løs.

Fra : Brian Olsen

Dato : 04-05-02 00:57

> [...]
>
> Computeren er udstyret med en amd k6-2 350MHz i et rhino mvp3 bundkort.
>
> Er dette problem relateret til strømforsyningen, bundkortet eller noget

det lugter langt væk af for lille strømforsyning. måske er den blevet slidt
ned!
sæt en 300 W i maskinen og jeg tror problemet er løst!

hygge

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 05-05-02 16:24

Martin C. Petersen wrote:
> [...]
>
> Computeren er udstyret med en amd k6-2 350MHz i et rhino mvp3 bundkort.
>
> Er dette problem relateret til strømforsyningen, bundkortet eller noget
Nu har jeg prøvet at tilslutte en 230W at strømforsyning i stedet for
den nuværende 235W atx, og ser ud til at virke fint (dog stopper
cpu-blæseren når windows er startet - er det normalt?). Men kan man med
en at strømforsyning være sikker på at computeren ikke ville slukke hvis
det var en atx (altså at grunden til at computeren slukker ligger et
andet sted end strømforsyningen)?

- Martin