Brother HL-1450 æøå i dosboks
Fra : Erik

Dato : 02-05-02 18:56

Har lidt bøvl med udprintet, er det programmets driver (f.eks. Edit) der
bestemmer
eller er det den Codepage man vælger? (står til 850)

Skulle gerne kunne printe ud fra Edit og Concorde C4

Mvh
Erik

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-05-02 19:19

Erik wrote:

> Har lidt bøvl med udprintet, er det programmets driver (f.eks. Edit) der
> bestemmer
> eller er det den Codepage man vælger? (står til 850)
>
> Skulle gerne kunne printe ud fra Edit og Concorde C4

Svjh skal du vælge skriftype Latin-1, og muligvis codepage 855,
men det første var vist det vigtigte.

Du skal gøre det i printeropsætning.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Erik

Dato : 02-05-02 19:31

> Svjh skal du vælge skriftype Latin-1, og muligvis codepage 855,
> men det første var vist det vigtigte.
>
> Du skal gøre det i printeropsætning.

Jeg kan ikke se der er nogen mulighed for at vælge skrifttype, men
jeg prøver med codepage 855, håber det hjælper

Mvh
Erik

Fra : Erik

Dato : 02-05-02 19:46

Erik <noemail@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd18742$0$78753$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg kan ikke se der er nogen mulighed for at vælge skrifttype, men
> jeg prøver med codepage 855, håber det hjælper

Du mente vist 865 ikke?, men mit lille ø er stadig det c med en streg
igennem og sort ø er et snapseglas der hoola hoopper med 2 ringe...
Det ser en smule uprof at sende regninger ud med disse tegn, så jeg
håber du har en ide

Mvh
Erik

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-05-02 21:07

Erik wrote:

> Erik <noemail@nospam.dk> skrev i en

Og du har valgt ?

Fra : Erik

Dato : 02-05-02 22:36

> Og du har valgt ?

Hvor har jeg mulighed for at vælge skrifttype??

Mvh
Erik

Fra : [5250] Jens

Dato : 03-05-02 09:53

Erik wrote:
> og sort ø er et snapseglas der hoola hoopper med 2 ringe...

Det er nok den morsomste beskrivelse af et Yen-tegn (japansk valuta) som
jeg nogensinde har set :)

Fra : Henrik Høy

Dato : 02-05-02 21:50

In article <3cd17f1f$0$78774$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
noemail@nospam.dk says...
> [...]
> bestemmer
> eller er det den Codepage man vælger? (står til 850)
>
> Skulle gerne kunne printe ud fra Edit og Concorde C4

Du sætter codepagen op med rpcx, fra ren dos.

Mvh

Henrik

Fra : Erik

Dato : 02-05-02 22:43

> Du sætter codepagen op med rpcx, fra ren dos.

Kunne du uddybe lidt?, jeg er rimelig bekendt med dos, men
den ting siger mig ikke lige noget

Mvh
Erik

Fra : Henrik Høy

Dato : 02-05-02 22:45

In article <3cd1b21a$0$97297$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
nixen@bixen.dk says...

> Kunne du uddybe lidt?, jeg er rimelig bekendt med dos, men
> den ting siger mig ikke lige noget
>
> Mvh
> Erik

Det er et program som følger med på cd'en til printeren.

Mvh

Henrik

Fra : Erik

Dato : 03-05-02 18:28

> Det er et program som følger med på cd'en til printeren.

Fandt programmet, men det hjælper ikke at skifte font.
Det er nok nærmere i regnskabsprogrammet den er gal, under
printeropsætning skal følgende sættes op:

Printernavn....: Brother HL-1450
Bemærkning.....:
IBM-printer....: JA/NEJ
æ ø å Æ Ø Å
Danske tegn....: 0 0 0 0 0 0

Mvh
Erik

Fra : Ove Pedersen

Dato : 03-05-02 18:55

> [...]
> Det er nok nærmere i regnskabsprogrammet den er gal, under
> printeropsætning skal følgende sættes op:

Hvis det nu er noget som minder om PCL kunne det løses med ESC ( 11U i init
strengen til printeren. ( i hex: 1B 28 31 31 55)

Ove Pedersen