Min flash intro er for langsom
Fra : Tina

Dato : 02-05-02 16:27

Hejsa NG

Jeg har lavet en intro i flash MX, men den er for tung. Selvom jeg sidder
med 1 mbit line, kan man gøre et eller andet for at gøre den hurtigere??

Mvh.
Tina
tinaw@linuxnet.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-05-02 16:45

>Jeg har lavet en intro i flash MX, men den er for tung. Selvom jeg sidder
>med 1 mbit line, kan man gøre et eller andet for at gøre den hurtigere??
du kan gøre mange ting for at optimere filstørrelsen

1) hold dig fra bogstaver, som er bold/italic/underlined - de fylder
næsten dobbelt så meget som almindelige

2) hold dig fra streger som er dotted osv.. dvs, alt andet end
almindelige streger

3) hvis du har elementer, som er grouped.. så ungroup dem inden du
publisher dit flash

4) brug file->publish settings->flash->generate size report til at se,
hvad der egentlig fylder i dit flash..

5) juster kvaliteten af enkelte billeder helt ned i flash.. (kan gøres
for hvert enkelt billede i dit library, eller for alle billeder under
publish settings)

det var et par stykker.. se om ikke det hjælper lidt.. :)

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Tina

Dato : 02-05-02 17:35

min flash intro ligger på www.thewoman.dk Jeg tror vidst ikke at jeg kan
ændre nogle af de ting du har forslået

Fra : MZH

Dato : 03-05-02 07:28

>min flash intro ligger på www.thewoman.dk Jeg tror vidst ikke at jeg kan
>ændre nogle af de ting du har forslået

Mit bud er, at der er noget galt med den server, din fil ligger på.

Jeg har lige prøvet siden, og selvom jeg også sidder på en ret hurtig
linie, så har jeg nu ventet i 4-5 minutter, og der er ikke sket noget.

Har også prøvet at kalde swf filen direkte
(http://www.thewoman.dk/intro1.swf), men med samme (manglende)
resultat.

Din swf skal være MEGET stor for at der i det mindste ikke dukker et
eller andet op mens man sidder og venter, så det tyder mere på, at den
ikke bliver hentet fra serveren...

Prøv at kontakte din webhost og spørg.

Mikkel

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-05-02 13:47

[...]
>Mit bud er, at der er noget galt med den server, din fil ligger på.
>
>Jeg har lige prøvet siden, og selvom jeg også sidder på en ret hurtig
>linie, så har jeg nu ventet i 4-5 minutter, og der er ikke sket noget.
jeps.. jeg tror osse på, at det er hosten den er gal med.. filen
fylder 60kb, og det er ikke voldsomt.. men jeg har dog osse til tider
oplevet, at den er gal når man publisherer sit flash..

Fra : BOB

Dato : 03-05-02 18:32

det tager kun 10 sek for mig, har en 512/128

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 04-05-02 11:05

Hej Tina.

Jeg ved ikke om spørgsmålet stadigvæk er aktuelt (indholdet skifter jo
lidt .
Men uanset om der er tale om tekno-eksamensprojektet eller den sorte
side Du havde oppe igår, så går det lynhurtigt her hos mig, og jeg tror
ikke at det kun skyldes at jeg bruger Mac ;-b (256mb kabelmodem).

Hilsen,
Henrik

Fra : LrsN

Dato : 05-05-02 09:11

Hej
Nogle sekunder tager det for mig (256/256). Virker ikke langsomt
overhovedet....
Jeg kører med flashplayer 6.0.29

/Jesper

Fra : Jens Peter

Dato : 07-05-02 00:05

Hi Tina,

har Du installeret flash 6 (MX) player? Det gaar findt her med 46kb isdn
linie, EFTER at jeg havde insalleret
flashplayer 6.

vh
Jens