KDE3 og lyd
Fra : Allan Weber

Dato : 02-05-02 14:54

Hej i gruppen!!

Jeg har på min MDK8.2 box installeret KDE3 ved siden af 2.2.2

Lydserveren (arts) kan dog ikke starte i KDE3. Den giver følgende besked:

"Error while initializing the sound driver:
couldn't autodetect which audio I/O method to use
The sound server will continue, using the null output device"

I KControl er Sound I/O sat til autodetect, ligesom i 2.2.2, hvor der ingen
problemer er. Jeg har prøvet an angive et custom device (/dev/sound), men
uden held.

Nogen forslag?

Med venlig hilsen

Allan Weber

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 07-05-02 10:01

Måske prøve at downloade kde3 igen?

I de første udgaver af rpm pakkerne var der problemer med arts.
Jeg har installeret følgende versioner, og det virker fint med lyden:

arts3-1.0.0-2mdk.i586.rpm
kdegraphics3-3.0-3mdk.i586.rpm
kdesdk3-devel-3.0-3mdk.i586.rpm
kdegraphics3-devel-3.0-3mdk.i586.rpm