pcANYWHERE 10.5
Fra : Torben Brøndum

Dato : 02-05-02 15:28

Hej igen,

Kunne I hjælpe med, hvad er skal åbnes for ang. subj.
i vor firewall. Tak.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 02-05-02 16:23

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsen.dkX.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen,
>
> Kunne I hjælpe med, hvad er skal åbnes for ang. subj.
> i vor firewall. Tak.
>
> Hilsen Torben Brøndum

Fra hukommelsen:

tcp/5631
udp/5632

/Brian

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-05-02 22:25

> [...]
> Hej igen,
>
> Kunne I hjælpe med, hvad er skal åbnes for ang. subj.

Det kommer an på om der er ændret i default kommunikationsportene for
hosten. Men ellers er det port 5631 og 5632 der benyttes.(en til data og en
til status)
En af de mest komplette lister over portnumre finder du her:
http://www.iana.org/assignments/port-numbers samtidig kan du også se trafik
typen på porten.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-05-02 00:24

On Thu, 2 May 2002 16:27:49 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xhenning-poulsen.dkX.dk> wrote:

> Kunne I hjælpe med, hvad er skal åbnes for ang. [pcAnywhere] i
> vor firewall.

Er du nu *helt* sikker på, du ønsker det?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-05-02 13:07

Hej "Asbjorn Hojmark"

> Er du nu *helt* sikker på, du ønsker det?

Indtil dit indlæg ja, men nu.........-A, hvad er der sikkerhedsmæssigt
af problemer her - der skal jo ske autorisation ved login ???

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Torben Brøndum

Dato : 04-05-02 22:06

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsen.dkX.dk> wrote in message

> Hej "Asbjorn Hojmark"

> Indtil dit indlæg ja, men nu.........-A, hvad er der sikkerhedsmæssigt
> af problemer her - der skal jo ske autorisation ved login ???
>
> Hilsen Torben Brøndum

-A du er vel ikke gået på ferie

Hilsen Torben Brøndum

PS: skal simpelhen have din kommentar omkring sikkerheden

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-02 23:15

On Sat, 4 May 2002 23:06:13 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:

> -A du er vel ikke gået på ferie

Næ, det gør jeg først tirsdag.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-02 22:32

On Fri, 3 May 2002 14:06:52 +0200, "Torben Brøndum"

> Indtil dit indlæg ja, men nu.........-A, hvad er der sikkerhedsmæssigt
> af problemer her - der skal jo ske autorisation ved login ???

Mit spørgsmål går på, om du er sikker på, at user ID + password
er Sikkerhed Nok(TM), når det man opnår med det er fuld kontrol
med en maskine inde på dit eget net?

Læg dertil risikoen for sikkerhedsbrister i pcAnywhere, og jeg
synes, det begynder at ligne en rigtig skidt idé.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Torben Brøndum

Dato : 04-05-02 23:52

Hej igen "Asbjorn Hojmark"

> [...]
>
> Læg dertil risikoen for sikkerhedsbrister i pcAnywhere, og jeg
> synes, det begynder at ligne en rigtig skidt idé.

Med stor respekt for din viden - er det hermed droppet.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-05-02 06:16

On Sun, 5 May 2002 00:52:21 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:

> Med stor respekt for din viden - er det hermed droppet.

Du kunne jo lave noget VPN ind til en server, og så køre
pcAnywhere over VPN-forbindelsen. Det vil give dig bedre sikker-
hed for, hvem du snakker med, ligesom du vil få kryptering af de
data, du sender på forbindelsen.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Torben Brøndum

Dato : 05-05-02 09:17

Hej igen "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG>

> [...]
> pcAnywhere over VPN-forbindelsen. Det vil give dig bedre sikker-
> hed for, hvem du snakker med, ligesom du vil få kryptering af de

Det var også meningen. Betyder det (har ikke prøvet) at når der er
valideret på en VPN-server ja så kan man etablere forbindelse til den
host, som man skal have fat i - altså: der behøves ikke at blive åbne for
nogen porte/protekoller ang. pcANYWHERE specifikt - det kører
via tunnellen. Er det rigtigt forstået ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 05-05-02 10:18

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen porte/protekoller ang. pcANYWHERE specifikt - det kører
> via tunnellen. Er det rigtigt forstået ?

Undskyld jeg blander mig i jeres "samtale"...
Men hvis der er tale om et opkald fra en klient med fast IP adresse kan man
blot sætte PCanywhere(host) til kun at acceptere opkald fra den faste IP
adresse, samt aktivere "call back" funktionen. Oven i det kan man aktivere
kryptering....
Så rent sikkerheds mæssigt tvivler jeg på at der er tale om store
sikkerhedsproblemer.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 05-05-02 12:32

Hej "Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com>

> [...]
> kryptering....
> Så rent sikkerheds mæssigt tvivler jeg på at der er tale om store

Ok. Men kunne man komme udover det at skulle at åbne for de pågældende
porte,
når der er etableret en VPN forbindelse til server/netværk ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 06-05-02 09:08

> [...]
> porte,
> når der er etableret en VPN forbindelse til server/netværk ?

Det kommer til dels an på din firewall og konfigurationen af PCanywhere. Du
kan selv bestemme hvilke porte PCany. skal kommunikere på. Programmet burde
kunne køre via VPN...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-05-02 21:34

On Sun, 5 May 2002 10:16:54 +0200, "Torben Brøndum"

Ja.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/