script til at lave asp login
Fra : sonny kristensen

Dato : 02-05-02 10:17

jeg står med et stort problem jeg vil gerne have lavet et login
til min hjemme side hvor at jeg skal bruge access eller en anden
form for databasse.

jeg vil meget gerne have et script eller et link til at sted hvor
at jeg kan få noget at vide om det.

jeg er næsten ny startet indenfor asp men har da lavet lidt og
vil nu gerne have et login håber der er nogen der har noget...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 02-05-02 10:31

"sonny kristensen" <syreballon@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg er næsten ny startet indenfor asp men har da lavet lidt og
> vil nu gerne have et login håber der er nogen der har noget...

Kig forbi her, der er gode links til div. ASP:
http://www30.brinkster.com/criteru/index.asp?page=asp

--
...::Michael Kjeldsen::....
==>www.criterius.dk<==

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 02-05-02 10:32

"Michael Kjeldsen" <mkjeldsen@NOSPAMmail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Kig forbi her, der er gode links til div. ASP:
> <snip forkert link>

Her er det rigtige:
http://www30.brinkster.com/criteriu/index.asp?page=asp

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-05-02 10:34

> [...]
> form for databasse.
> jeg vil meget gerne have et script eller et link til at sted hvor

OBS: Det er altid en god ide at læse lidt tilbage i gruppen det er ikke
særlig lang tid siden det var oppe og vende.

--
Jakob Andersen

Fra : Nicolai Jee

Dato : 02-05-02 10:39

sonny kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???

log ind siden:

<BODY>
<P>

<form action= "log.asp" method= post id=form1 name=form1>
E-mail<input name="Email" size="15"
maxlength="100" >
Password
<input type="password" name="Pass" size="10"> </P>
<P><INPUT id=submit1 type=submit value=Submit
name=submit1></P>

</form>

tjekker om personen findes i databasen:

<% @Language=VBScript%>

<%'Definere de forskellige variabler
dim Stremail, Strpass, MyConn, strDSN, StrBrugerid, Strsql,objConn,
Dbq,Driver,rs1, rs

'Henter værdier fra log ind formularen
Stremail   = Request.Form ("email")
Strpass      = Request.Form ("pass")
Strpass      = Replace( Strpass,"'","''")

'Tjekker at der er både e-mail og password feltet har været udfyldt
If Stremail <> "" and Strpass <> "" Then
'Definere 2 SQl sætninger henter den persons brugerid og
brugerstatus ( siger noget om hvad han har adgang til )som har
logget på

'Åbner en dns-less forbindelse til databasen
strConnString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};
DBQ="&Server.MapPath ("Administrationsmappe\fodegang.mdb")
set MyConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MyConn.Errors.Clear
MyConn.Open strConnString

'Laver en ny sql sætning som forsøger at matche de indtastede
password og personens brugerid
Strsql = "Select * from password where email="&Stremail&" and
password='"&Strpass&"' "

'Udfører sætningen
set rs1= MyConn.Execute(Strsql)
'Tjekker om den kan finde de indtastede værdier og opretter nogle
sessions som gemmer på nogle informationer om personen
if not rs1.EOF then

   session("Login") = TRUE
   Response.redirect "administration.asp"
'Lukker forbindelsen til databasen
Set rs=nothing
Set rs2=nothing
Set rs1=nothing
MyConn.Close
Set MyConn= nothing

else
'Hvis du har skrevet forkert password eller lignende so ryger du her
hen
Response.redirect "loginfail.htm"
'Lukker forbindelsen til databasen
Set rs=nothing
Set rs2=nothing
Set rs1=nothing
MyConn.Close
Set MyConn= nothing
end if

else
[...]

%>
<%
[...]

så skal du bare have en database struktur som er:
brugertabel :
brugerid =autonummering
email= email

password tabel
email
password

og en relation mellem de 2 email felter.

send mig en mail hvis det ikke virker drchaos@jee.dk