Hvilken RAM ender det mon med?
Fra : Nicolai

Dato : 02-05-02 08:58

Subj...

Jeg troede rambus, men det bliver det måske ikke alligevel?

--
Mvh.
Nicolai

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-05-02 09:09

"Nicolai" <nifoSPAMSUCKS@nospam.dk> skrev:
> Jeg troede rambus, men det bliver det måske ikke
> alligevel?

Jeg tror en uddybelse ville være smart her!

/Mikael

Fra : Martin K

Dato : 02-05-02 09:16

Nicolai wrote:
> Jeg troede rambus, men det bliver det måske ikke alligevel?

Rambus-ram er en død teknologi... og som AMD-entusiast kan jeg kun sige at
DDR-ram er vejen frem!

--
Martin K

Fra : Nicolai

Dato : 02-05-02 09:51

> Rambus-ram er en død teknologi... og som AMD-entusiast kan jeg kun sige at
> DDR-ram er vejen frem!

Også det jeg har hørt
med DDR ram - også til P4 ?

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-05-02 10:25

Nicolai skrev: (messageID:

> Også det jeg har hørt
> med DDR ram - også til P4 ?

Jep, DDR333 til P4 er et hit :)
<http://www.tomshardware.com/mainboard/02q1/020311/index.html>

Intels chipset 845E kommer også med DDR333 support, så selv Intel har set
lyset :)

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : Nicolai

Dato : 02-05-02 12:53

> Jep, DDR333 til P4 er et hit :)
> <http://www.tomshardware.com/mainboard/02q1/020311/index.html>
>
> Intels chipset 845E kommer også med DDR333 support, så selv Intel har set
> lyset :)
SÅ tak for info!

Det er så mit nye bundkort!

Fra : Martin K

Dato : 02-05-02 14:50

Nicolai wrote:
> Også det jeg har hørt
> med DDR ram - også til P4 ?

Men hvem vil eje en P4 når man nu har AMD Athlon XP...?

--
Martin K

Fra : Nicolai

Dato : 02-05-02 15:26

> Men hvem vil eje en P4 når man nu har AMD Athlon XP...?

Den krig har været udkæmpet SÅ mange gange... Så lad den ligge...
Jeg sælger min Thunderbird til fordel for en Nortwood...

Fra : Deaster

Dato : 02-05-02 16:45

"Nicolai" <nifoSPAMSUCKS@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Den krig har været udkæmpet SÅ mange gange... Så lad den ligge...
> Jeg sælger min Thunderbird til fordel for en Nortwood...

Jep jeg bytter også gerne min XP med en Northwood proc.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Nicolai

Dato : 03-05-02 09:03

> Jep jeg bytter også gerne min XP med en Northwood proc.

Til hver en tid - ja, XP giver mest for pengene, men så er den skid også slået...

Fra : Jonathan

Dato : 03-05-02 12:36

Lige nu er der en klar fordel i at skifte til Northwood:

1)
Der findes ikke noget chipset til XP, som gør det muligt at udnytte PC2700
Ram uden at man overclocker procesoren.

Det gør der til Northwood - SIS645

2)
Northwood 1,8 kan uden problemer clockes til 2,4 med in-a-box køleren!

Jeg har selv kørt med AMD i lang tid og har også været meget glad for dem,
men på nuværende tidspunkt er P4 northwood nok det bedste valg, når man også
kigger på udnyttelsen af PC2700 ram

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 03-05-02 18:41

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message

> Rambus-ram er en død teknologi... og som AMD-entusiast kan jeg kun sige at
> DDR-ram er vejen frem!
Du mener vejen frem til næste afløser. Jeg har glemt alt om det der med at
regne med at man kan genbruge RAM i næste bundkort. :)

/Lars

Fra : Martin K

Dato : 06-05-02 09:23

> Du mener vejen frem til næste afløser. Jeg har glemt alt om det der
> med at regne med at man kan genbruge RAM i næste bundkort. :)

Ja, klart... der kommer jo altid en afløser, selv for det nyeste. Men jeg
tror at man kommer til at se DDR-ram i længere tid fremover end man kommer
til at se RD eller Rambus-ram. DDR-ram vil selvfølelig blive udviklet så de
til sidst fås i voldsomme hastigheder.... men kerneprincippet i DDR-ram
blive nok ved med at være det samme året ud....

Det var mine spådomme...

--
Martin K