Sikkerhedsbrist eller hvad ? download af d~
Fra : Lars Petersen

Dato : 02-05-02 07:41

Jeg er ikke en haj til asp, og er ved at lave min første
"rigtige" side. Jeg har lavet en database til logon og pwd, men
jeg kan ikke rigtigt lide at folk kan downloade databasen (MS
Access) i så fald de gætter den fulde sti og taster den i
browseren. Jeg har hørt at man kan gemme databasen på et niveau
på HD som ligger under eksempelvis wwwroot i IIS ... i så fald:
hvordan linker man til / opdaterer databasen? Eller kan nogen
nogle andre tricks som kan løse problemet? (evt. bare en idé som
jeg selv kan rode med ...)

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 02-05-02 07:56

Hej Lars
Når du opretter forbindelse til din database, bruger du en connection. Denne
kan laves med dsn eller uden. Ligemeget hvordan du opretter forbindelse
angiver du databasen placering ud fra filstrukturen på serveren og ikke ud
fra web strukturen.
Derfor kan du ligge en database udenfor web strukturen og stadig tilgå denne
fra dine sider.
Mvh
Janus

Fra : Søren Lundfald

Dato : 02-05-02 08:48

Lars Petersen <lape@aue.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aaqn0v$n0u$1@sunsite.dk...
> [...]
> jeg kan ikke rigtigt lide at folk kan downloade databasen (MS
> Access) i så fald de gætter den fulde sti og taster den i

Hvis du ikke har adgang/mulighed for at lave en DSN connection kan du bare
fjerne tilladelser til at downloade fra den mappe, som databasen ligger i.
Så kan du stadig have databasen liggende på websitet/webscopet. Hvis en
bruger derefter prøver at downloade databasen får brugeren meddelelsen:
"Access denied".

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Lars Petersen