Printer okonomi?
Fra : jak

Dato : 02-05-02 07:53

Hej alle

Jeg skøger nogle lister over hvad det koster at udskive sider på forskellige
printere, (Dog blæk printere)
Der plejer at være noget om en pris ved en bestemt % dækning, eller at en
blæk patron koster det og den kan printe så mange sider ud ved den %
dækning...
Nogen der kan hjælpe mig med at finde nogle oplysninger/test om dette?

På forhånd 1000 TAK

Jan

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-05-02 08:28

"jak" <jan@bak-elteknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dækning...
> Nogen der kan hjælpe mig med at finde nogle oplysninger/test om dette?

Jeg ved, der findes en test af flere printere, hvor printøkonomien indgik
som en væsentlig faktor, men testen er nok et par år gammel.
I denne test var Canon BCJ3000 suverænt billigst i drift.

Hvis du alene prioriterer god blækøkonomi, skal du nok vende blikket imod
Canons printere, da de har seperate patroner for alle farver.
Canons blækpatroner er også gode/lette at genfylde.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Preben Bohn

Dato : 02-05-02 09:05

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> Canons printere, da de har seperate patroner for alle farver.
> Canons blækpatroner er også gode/lette at genfylde.

Hmm, det er efterhånden også mange år siden at jeg kiggede, så det
betyder nok ikke så meget... Det eneste jeg kan sige er at ud af de fire
printere jeg har haft (2 HP inkjets, 1 canon inkjet og 1 HP laser) har
der aldrig været problemer med hp'erne, men canon'en gik i stykker efter
1½ år... Nok bare et tilfælde, og der findes med garanti andre
modeksempler... .-)

Mht. seperate farver, bruger man ikke normalt nogenlunde ligeligt af
CMY-farverne? Men det er naturligvis vigtigt at have sort seperat...

Med venlig hilsen

Preben Bohn

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-05-02 09:59

> [...]
>
> Mht. seperate farver, bruger man ikke normalt nogenlunde ligeligt af
> CMY-farverne? Men det er naturligvis vigtigt at have sort seperat...

Jeg har nu ikke haft problemer med min Canon BCJ3000 endnu da, men alt kan
jo ske

Jeg bruger i alle tilfælde ikke lige meget af de forskellige farver. De har
en evne til at løbe tør på forskellige tidspunkter. Man kan så omvendt sige
at man skal skifte oftere med en Canon printer, fordi man ikke starter
forfra med alle 3 farver hver gang, men bruger dem op efterhånden.

De nye Canon printere er vist heller ikke helt skæve, hvad printkvaliteten
angår.

Mvh

Jesper Nielsen
aka